مرحله استانی جشنواره «فجر تا فجر» در کردستان برگزار ‌می‌شود
کد خبر: 4076013
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

مرحله استانی جشنواره «فجر تا فجر» در کردستان برگزار ‌می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان گفت: مرحله استانی جشنواره «فجر تا فجر» اول بهمن‌ماه و مرحله کشوری دوازدهم همین ماه برگزار می‌شود.

علی‌اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان، روز گذشته، ۱۳ مردادماه در نشست ستاد اقامه نماز استان اظهار کرد: به منظور ترویج مفاهیم نماز و تبیین کارکردهای آن در ابعاد فردی، اجتماعی و بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی ستاد اقامه نماز استان کردستان با همکاری و مشارکت بخشی از دستگاه‌های فرهنگی و با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های مردمی و از منظر صاحبان فکر و اندیشه و هنر جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره بهمن‌ماه سال‌جاری و در سه محور علمی و پژوهشی، فرهنگی هنری و ادبی برگزار می‌شود، بیان کرد: مخاطبان این جشنواره دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران، هنرمندان و سایر علاقه‌مندان هستند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان بیان کرد: محورها و موضوعات جشنواره در بخش علمی و پژوهشی شامل فلسفه نماز، مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز در منشور فکری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ ای(مدظله العالی)، نماز و حکمرانی اسلامی، نماز و اصلاح فرهنگ جامعه، نماز و بیانیه گام دوم انقلاب، نماز و وحدت ملی و نماز و مسجد و تمدن نوین اسلامی و ... می‌شود.

وی محورهای بخش فرهنگی و هنری این جشنواره را شامل نقاشی با نگاهی به مسجد و نماز جمعه و نماز در مدرسه و جامعه، عکاسی از صحنه‌های اقامه نماز، سرود با محتوای نماز، مسجد و عبادت، فیلم‌های کوتاه از نماز و نمازگزاران، پویانمایی و موشن‌گرافی، بازی‌های رایانه‌ای و استفاده از سایر ظرفیت‌های فضای مجازی، نرم‌افزارهای کمک آموزشی نماز و بازی‌ها و ابزارهای کمک آموزشی غیر دیجیتالی ذکر کرد.

عظیمی به بخش ادبی این جشنواره اشاره کرد و گفت: قصه کوتاه در باب نقش اجتماعی نماز و نمازگزار، قصه ویژه کودکان و نوجوانان با محتوای نماز و مسجد و کمک به دیگران، شعر حکمی در قالب قصیده و غزل و مثنوی با تمرکز بر آثار تربیتی و اخلاقی نماز، شعر ساده و روان برای کودکان و نوجوانان با رویکرد آموزش نماز، شعر نماز ویژه کودکان و نوجوانان، دلنوشته کودکان و نوجوانان با محتوای «مسجدی که من دوست دارم» و خاطرات شیرین از نماز فرزندان از محورهای بخش ادبی بوده است.

وی ادامه داد: تألیف، مقالات، رساله دکتری و پایان نامه‌های دانشگاهی و حوزوی، کلیپ، پادکست، موشن گرافیک، پویانمایی، عکس و استوری، شعر، داستان، قصه، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی در شبکه‌های اجتماعی و بازی و ابزارهای کمک آموزشی دستی و دیجیتالی از قالب‌های جشنواره بوده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱ باید از طریق سامانه noor.namaz.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار اقدام کنند.

وی یادآور شد: مرحله استانی جشنواره «فجر تا فجر» اول بهمن‌ماه و مرحله کشوری ۱۲ بهمن‌ماه سال‌جاری خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمد درویشی، نماینده صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: ظرفیت فضای مجازی فرصت مناسبی برای ترویج فعالیت‌های مختلف به‌ویژه در حوزه دینی و فرهنگی است که باید هنرمندانه برای تبلیغ برنامه‌ها از آن استفاده کرد.

وی گفت: امروز اقشار مختلف جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان را می‌توان با استفاده از ابزار هنر به سمت فعالیت‌های دینی و فرهنگی ترغیب کرد و باید با ظرافت و دقت از ابزار هنر در این راستا بهره ببریم.

انتهای پیام
captcha