ادامه واکنش‌ها به تجاوز خونین اسرائیل به نوار غزه
کد خبر: 4076178
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

ادامه واکنش‌ها به تجاوز خونین اسرائیل به نوار غزه

کشورهای یمن، قطر و الجزائر و گروه‌های مقاومت در عراق، الازهر مصر، اتحادیه و پارلمان عرب در بیانیه‌هایی ضمن محکوم کردن شدید تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه خواستار مداخله فوری بین‌المللی برای توقف این جنایات و استیفای حقوق مشروع ملت فلسطین شدند.

تجاوز خونین رژیم صهیونیستی به نوار غزه

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی از عصر دیروز جمعه، 14 مرداد مناطق مختلف منطقه محاصره شده غزه را زیر بمباران وحشیانه جنگنده‌های خود قرار داد.

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرده است که در حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه، ۱۰ نفر شهید و ۷۵ نفر دیگر زخمی شدند. تعدادی از مجروحان که اکثر آنها زنان و کودکان هستند در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و حالشان وخیم است.

تشییع پیکر شهدای فلسطینی در باریکه غزه

تیسیر الجعبری، یکی از فرماندهان ارشد سرایا‌ القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و 9 نفر دیگر از جمله یک دختربچه پنج ساله در این حملات به شهادت رسیدند.

رژیم اشغالگر در حالی ادعا می‌کند در این حملات اهداف نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را بمباران کرده که بر اساس گزارش‌ها مسجد ابوحنیفه در شرق جبالیا واقع در شمال نوار غزه، مناطق پیرامون مسجد الانصار در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه و دانشگاه القدس در شمال بیت لاهیا در نوار غزه از جمله اهداف این حملات رژیم صهیونیستی بوده است.

در همین حال رژیم صهیونیستی اذعان داشت که جهاد اسلامی بیش از ۱۰۰ فروند راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده و فقط حدود ۴۰ فروند توسط سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین رهگیری شدند و مابقی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین برخورد کردند.

موشک‌های مقاومت شهرک‌های صهیونیستی را هدف گرفتند

بامداد امروز نیز شهرک‌های صهیونیست‌نشین همجوار با نوار غزه هدف حملات راکتی مقاومت از سمت نوار غزه قرار داشت.

صدها فلسطینی عصر دیروز پیکرهای جمعی از شهدای نوار غزه را تشییع کرده و بر دفاع از مقاومت تا نابودی رژیم اشغالگر تأکید کردند.

تشییع شهدای فلسطینی در باریکه غزه

رژیم اشغالگر از شب گذشته نیز بیست عضو جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری را از سر عجز در برابر حملات راکتی شاخه نظامی این جنبش از سمت نوار غزه بازداشت کردند.

تشییع پیکر شهدای فلسطینی

 تنش تازه مقاومت با رژیم صهیونیستی به دنبال بازداشت شیخ بسام السعدی یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اردوگاه جنین در کرانه باختری رخ داد. به اذعان خانواده شیخ السعدی، نظامیان صهیونیست شامگاه دوشنبه هفته پیش با حمله به منزل شیخ،  او را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده بودند، به نحوی که همه بدن او کبود شده و از ناحیه سر به دلیل ضربات مکرری که با قنداق تفنگ وارد کرده بودند دچار جراحت شدید شده بود.

شیخ بسام السعدی، از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اردوگاه جنین

این در حالی است که شیخ السعدی پس از انتقال به زندان عوفر در غرب رام الله هم برای درمان جراحات خود به درمانگاه بیمارستان منتقل نشده است.

گروه‌های مقاومت و در رأس آن جنبش جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی درباره تبعات این جنایت خود هشدار داده بود.

تجاوز گسترده تازه رژیم صهیونیستی به نوار غزه با واکنش‌ گروه‌های و حامیان مقاومت در سطح منطقه همراه شده است.

قطر: جامعه بین‌الملل برای توقف کشتار زنان و کودکان فلسطینی مداخله فوری کند

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن شدید تجاوز اسرائیل به نوار غزه گفت: جامعه بین المللی برای توقف تجاوزات مکرر رژیم اشغالگر در حق غیرنظامیان بخصوص زنان و کودکان باید مداخله فوری کند.

الجزائر: لزوم استیفای حق تشکیل کشور فلسطینی به پایتختی قدس شریف 

وزارت خارجه الجزائر هم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن شدید تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: این تنش خطرناک به زنجیره تجاوزات نظام‌مند اسرائیل در حق غیرنظامیان افزوده می‌شود و نقض آشکار همه منشورها و قوانین المللی است.

 در بیانیه وارت خارجه الجزائر آمده است: ما ضمن اعلام همبستگی کامل خود با ملت فلسطین از جامعه بین المللی و بخصوص شورای امنیت می‌خواهیم برای توقف این تجاوزات تروریستی مداخله فوری کنند و احترام به حقوق ملت فلسطین را اعمال کند که در راس آن حق تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف است.

اردن: رفع محاصره ظالمانه غزه ضروری است

وزارت خارجه اردن هم با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر لزوم توقف فوری تجاوز اسرائیل به نوار غزه گفت: حملات اسرائیل و به وحشت انداختن غیرنظامیان تنها به تشدید تنش و خشونت و ایجاد نومیدی دامن می‌زند.

در این بیانیه آمده است: حل مشکل نوار غزه در ایجاد افق سیاسی واقعی برای بازگشت به میز مذاکره برای ایجاد صلح عادلانه بر اساس راه حل دو دولتی و رفع محاصره ظالمانه نور غزه و درمان سریع احتیاجات انسانی این منطقه و احترام به قطعنامه‌ای بین‌المللی است.

الازهر: سکوت برابر تروریسم رژیم اشغالگر محکوم است

الازهر تروریسم رژیم صهیونیستی در غزه و کشته و زخمی کردن شهروندان فلسطینی از جمله زنان و کودکان را محکوم کرد.

در بیانیه الازهر آمده است: ما سکوت غیرمعقول و غیرقابل قبول جهانی را محکوم می‌کنیم که رژیم صهیونیستی را در اقدامی غیر اخلاقی و غیر متمدنانه به ادامه نقض حقوق بشر و تجاوز مکرر در حق برادران بی‌گناه فلسطینی تشویق می‌کند.

الازهر تأکید کرد: رفتارهای رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان و نقض حقوق بشر، حمله به غیرنظامیان بی‌پناه در خانه‌هایشان و تعرض به خاک و اموال آنها، توسعه شهرک‌سازی‌ها، تغییر واقعیت تاریخی و قانونی شهرهای فلسطین لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین‌الملل و جامعه بشریت است و به کارنامه سیاه جرایم این رژیم افزوده می‌شود.

الازهر ضمن دعوت به اتحاد کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از فلسطینیان و آرمان و مبارزه مشروع آنها گفت: به خانواده شهدا و ملت فلسطین تسلیت می‌گوییم و برای شهدا آرامش روح و برای مجروحین شفای عاجل از درگاه خداوند مسئلت داریم.

پارلمان عربی: جامعه بین‌الملل مداخله فوری کند

پارلمان عربی هم تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد و گفت: حمله اسرائیل به غیرنظامیان بی‌پناه که ده‌ها شهید و زخمی از جمله چند کودک بر جای گذاشته است، به شدت محکوم می‌کنیم.

پارلمان عربی تأکید کرد: مقامات رژیم اشغالگر مسئول تبعات این تنش خطرناک علیه ملت فلسطین هستند و در چالشی آشکار برای قوانین بین‌المللی هواپیماهای این رژیم اهدافی غیرنظامی در نوار غزه را بمباران کرد که نقض آشکار منشور سازمان ملل و توافقات و پیمان‌های بین‌المللی و همه قطعنامه‌های بین‌المللی  و اصول حقوق بشر است.

پارلمان عربی از جامعه بین‌الملل خواست برا توفف تنش‌ها و تجاوز آشکار به ملت بی‌گناه فلسطینی و زنان و کودکان مداخله فوری کرده و حمایت‌های لازم را از غیرنظامیان فراهم آورد.

اتحادیه عرب: اراده ملت فلسطین برای مقاومت با تجاوز خونبار اسرائیل از بین نمی‌رود

اتحادیه عرب هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات رژیم اشغالگر مسئول پیامدهای این تجاوز و جرایم خونبار و فجیع ارتش این رژیم در حق ملت فلسطین هستند.

اتحادیه عرب تأکید کرد: این جرایم مستلزم بازخواست رژیم اسرائیل در برابر نهادهای ذیربط بین‌المللی است و جامعه بین‌المللی و شورای امنیت باید برای توقف این تجاوز و حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین با اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل مداخله فوری کند.

اتحادیه عرب تأکید کرد که تجاوز وحشیانه علیه ملت فلسطین از عزم و مقاومت آنها برای دستیابی به حقوق ملی خود کم نمی‌کند.

مقاومت عراق: آماده کمک به مجاهدان فلسطینی هستیم

جنبش نجباء عراق هم در بیانیه‌ای گفت: ما به برادران مجاهد در جنبش جهاد اسلامی شهادت تیسیر الجعبری و دیگر شهدا تبریک می‌گوییم. ما خود را سربازانی در این نبرد مقدس می‌دانیم و هر آنچه از نیرو و سلاح در اختیار داریم در گرو یک اشاره مجاهدان فلسطینی (برای پیوستن به آنها) است.

جنبش عصائب اهل الحق عراق هم نیز تأکید کرد: ما همبستگی همیشگی خود را با ملت فلسطین و مقاومت آن برای پاسخ به مکر متجاوزان اعلام می‌داریم.

دبیرکل نُجَباء: نبرد، نبرد همه ماست

 شیخ اکرم الکعبی هم در واکنش به حمله موشکی امروز رژیم صهیونیستی به غزه تأکید کرد: این نبرد، نبرد همه ماست و تمام محور مقاومت برای مقابله با اسرائیل در اوج آمادگی و هوشیاری قرار دارد.

دبيرکل مقاومت اسلامی نُجَباء با صدور ‌پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، ضمن محکومیت حملات موشکی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین، این اقدام را «نقض‌ عهد رژیم صهیونیستی در خصوص تعهدات خود و خیانت به میانجی‌گر مصری به واسطه حمله به فلسطین» توصیف کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» در این باره تصریح کرده است: رژیم اشغالگر قدس نه تنها به عهد خود پایبند نیست، بلکه حتی به واسطه‌های سازشکار نیز به شکل تحقیرآمیزی خیانت می‌کند. البته بعید نیست که رژیم‌های سازشگر در این میانجی‌گری خیانت‌آمیز و تجاوزکارانه شریک باشند.
وی در ادامه آورده است: این درحالی است که معانی آگاهی و بصیرت در میان گروه‌های مقاومت فلسطینی به وضوح قابل مشاهده است. زمانی که این رژیم پس از جنایت خود تلاش کرد تا ناقوس تفرقه را میان گروه‌های مقاومت فلسطینی به صدا درآورد، فوراً با سیلی مواجه شد که برگرفته از پاسخ‌های مقاومت بود؛ پاسخی که دال بر یکپارچگی و وحدت تمامی جنبش‌ها در مقابله با تجاوز آن است.
فرمانده عالی‌رتبه مقاومت عراق با بیان اینکه این نبرد، نبرد همه ماست، خطاب به مجاهدان فلسطینی خاطرنشان کرد: ت‌کید می‌کنیم که شما تنها نیستید و همه محور مقاومت در کنار شما هستند. همانا ما در اوج آمادگی و هوشیاری قرار داریم.

صنعاء: فلسطین استفاده از هر گزینه‌ای برای پاسخ به اشغالگران را دارد

دولت نجات ملی و وزارت خارجه یمن و احزاب مختلف این کشور هم با صدور بیانیه‌های جداگانه حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

ضیف الله الشامی، سخنگوی دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: ما بر حق ملت فلسطین در دفاع از خود و خاک خود و مقدسات اسلامی تأکید می‌کنیم و می‌گوییم که موضع یمن در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آن تا آزادی همه سرزمین‌های اشغالی ثابت است و از همه ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان می‌خواهیم از ملت فلسطین در برابر توحش دشمن صهیونیستی دفاع کنند.

وزارت خارجه یمن هم بی‌تفاوتی کشورهای عربی نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار ملت مظلوم فلسطین را ننگ‌آور خواند و بر حق ملت فلسطین برای اتخاذ موضع مناسب در پاسخ به اشغالگران تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha