تدوین طرح جامع برای تأمین امنیت زائران در عراق
کد خبر: 4076226
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

تدوین طرح جامع برای تأمین امنیت زائران در عراق

وزارت کشور عراق از تدوین یک طرح جامع برای تأمین امنیت حداکثری زائران در ماه محرم خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراق، سرلشکر خالد المهنا، سخنگوی این وزارت خانه، در گفت‌وگویی تصریح کرد: با توجه به اینکه مراسم عاشور و زیارت عتبات عالیات در دهه نخست ماه محرم، یک مراسم بین‌المللی است و همچنین با توجه به وضعیت سال‌های گذشته انتظار می‌رود امسال نیز میلیون‌ها نفر در این مراسم حاضر شوند، لذا تأمین امنیت این زائران امری ضروری است.

وی افزود:  چندین ماه است که گفت‌وگوهایی در سطوح مختلف بین مقامات ایران و عراق به منظور هم آهنگی‌های لازم برای ورود زائران به عراق در حال انجام است. از جمله این اقدامات، می‌توان جلساتی در سطح عالی با حضور عثمان الغانمی، وزیر کشور و همچنین تعدادی از مقامات امنیتی با همتایان ایرانی خود اشاره کرد.

 از سویی شماری از مدیران ادارات مرتبط نیز در جلساتی این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند و از گذرگاه مرزی منذریه ـ خسروی نیز بازدید به عمل آمده است.  

المهنا خاطرنشان کرد: خدمت به زائرین امام حسین(ع) افتخاری بزرگ برای همه بوده و  یقین داریم که مواکبی از کشورهای مختلف و همچنین سازمان‌های دولتی عراقی و غیر عراقی برای ارائه خدمات به زائران فعال خواهند بود، با این حال وی تأکید کرد: موکب‌های مردمی عراق بیشترین وزن را در تأمین خدمات برای زائران دارند.  

سخنگوی وزارت کشور عراق تأکید کرد: دستگاه‌های امنیتی مرتبط برای تأمین امنیت حداکثری زائران در دهه نخست ماه محرم، برنامه‌ریزی دقیقی را انجام داده‌اند و از سویی طرح‌هایی نیز برای تسهیل امور مرتبط به زیارت برای تمام زائران تدوین ‌شده است.   

وی خاطرنشان کرد: مقامات امنیتی به هیچ‌وجه در امور سیاسی دخالت نمی‌کنند و اگرچه استان کربلا شاهد حضور حداکثری زائران خواهد بود، اما برخی از زائرین از دیگر اماکن زیارتی از  جمله منطقه کاظمین نیز  بازدید خواهند کرد. وی تأکید کرد نیروهای امنیتی، قادر به فراهم کردن حداکثری امنیت برای زائران هستند.  

انتهای پیام
captcha