اعلام فراخوان اولین جایزه ملی کتاب کودک در کردستان
کد خبر: 4076344
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

اعلام فراخوان اولین جایزه ملی کتاب کودک در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اعلام فراخوان «اولین جایزه ملی کتاب کودک» در راستای تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و کتابخوانی خبر داد.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، امروز، 15 مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: دبیرخانه هفتمین پایتخت کتاب ایران با همکاری اداره کل ارشاد استان و شورای اسلامی و شهرداری سنندج و خانه کتاب و ادبیات ایران، فراخوان نخستین جایزه ملی کتاب کودک را منتشر کرده است.

وی از اعلام فراخوان نخستین «جایزه ملی کتاب کودک» در راستای تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و کتابخوانی خبر داد و افزود: نخستین جایزه ملی کتاب کودک با هدف تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان و شناسایی و معرفی نویسندگان، مترجمان و ناشران فعال کشور در عرصه کتاب کودک برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان، کمک به ارتقای کیفیت کتاب‌های حوزه کودکان و نوجوانان، حمایت از شاعران، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران کتاب کودک از دیگر اهداف برگزاری این جایزه است.

وی به بخش‌های جایزه ملی کتاب کودک اشاره کرد و افزود: این جایزه در سه بخش پذیرای آثار است، بخش داستان و ترجمه، بخش شعر و آخرین بخش نیز شامل تصویرگری کتاب کودک است.

دریایی با اشاره به مهلت ارسال آثار تا 25 شهریورماه 1401 گفت: کتاب‌های حوزه کودک باید چاپ سال 1400 باشند و هر مؤلف می‌تواند 3 عنوان از آثار خود را به دبیرخانه ارسال کند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگی به ویژه کتاب و کتابخوانی هم‌افزایی و همکاری سازمان‌ها، ادارات و نهادهای فرهنگی بسیار مهم و در تحقق اهداف بسیار تأثیرگذار است، ادامه داد: براین اساس و از نویسندگان، مترجمان، شاعران و تصویرگران عرصه کتاب کودک دعوت می‌شود آثار خود را به دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در شهر سنندج ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: دبیرخانه هفتمین پایتخت کتاب ایران شرکت فعال در سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران، برگزاری جشن روز سنندج، برنامه‌ها و فعالیت‌های چشمگیری در سال جاری تدارک دیده بود، از جمله جلسات منظم نقد و بررسی کتاب‌های تازه منتشر شده، رونمایی از کتب نامداران عرصه فرهنگ و هنر و اهدای کتاب به مناطق حاشیه شهر سنندج و افتتاح کتابخانه مشارکتی در شهرک نایسر سنندج از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این دبیرخانه بوده است.

وی در پایان یادآور شد: یکی از مهم‌ترین راه‌های تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب و عادت دادن این قشر کنجکاو به مطالعه علاوه بر برگزاری نمایشگاه های کتاب، رونمایی از کتب مهم وتاثیرگذار، برگزاری جشن های کتاب با حضور نویسندگان نامدار و اجرای جشن امضا با حضور نویسندگان مشهور و تشویق نویسندگان، شاعران، تصویرگران و ناشران برتر این عرصه است.

انتهای پیام
captcha