را‌ه‌اندازی اپلیکشن شرکت در پانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی
کد خبر: 4076416
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

را‌ه‌اندازی اپلیکشن شرکت در پانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از راه‌اندازی اپلیکشن شرکت در پانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی به منظور دسترسی آسان برای ارسال آثار شرکت‌کنندگان سراسر کشور خبر داد.

پانزدهمین کنگره شعر عاشورایی

به گزارش ایکنا از کردستان، عیسی فلاحی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 15 مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: به منظور شرکت و ارسال آسان آثار به پانزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه، اپلیکشن موبایلی ویژه‌ای برای این کنگره راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این اپلیکیشن از طریق فضای مجازی در دسترس شاعران و علاقه‌مندان قرار گرفته است، افزود: پانزدهمین کنگره شعر و آیین های عاشورایی ۱۶ و ۱۷ شهریورماه سال جاری در شهر قروه برگزار می شود

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به زمان ارسال آثار اشاره و بیان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به این کنگره ۱۰ شهریورماه سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های متفاوت این دوره اضافه شدن بخش فیلم به این کنگره است لذا علاقه‌مندان می‌توانند شعر و فیلم عاشورایی خود را در همه موضوعات مربوطه به نهضت عاشورایی ابا عبدالله الحسین(ع) به دبیرخانه و یا از طریق اپلیکشن مذکور ارسال کنند.

فلاحی افزود: بخش اصلی شعر (شعر عاشورایی) و بخش ویژه شعر در قالب ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان و شهید حاج قاسم سلیمانی به سه زبان فارسی، کُردی و ترکی می‌باشد.

وی به بخش فیلم سوگواره «فیلم کوتاه عاشورایی» و موضوعات بخش فیلم کوتاه، اشاره کرد و گفت: موضوع فیلم‌ها باید جلوه‌های دینی، اخلاقی و اجتماعی و دستورات قرآن کریم در قیام عاشورا، تأثیرات قیام عاشورا بر بقای دین پیامبر اکرم(ص)، تصویری کردن احادیث پیامبر(ص) درباره امام حسین(ع) و هرگونه محتوای مشترک بین پیامبر(ص) و امام حسین(ع) بوده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: به منظور ارج نهادن به تلاش‌های عکاسان شهرستان قروه در طول سال های برگزاری این کنگره و همچنین تبلیغ و ترویج آداب و سنن عزاداری ایام محرم، نمایشگاه عکس از دریچه دوربین توسط دبیرخانه کنگره نیز در حاشیه این مراسم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha