وجود 180 هزار جلد کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کردستان
کد خبر: 4077469
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱

وجود 180 هزار جلد کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کردستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان گفت: تعداد اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو هزار و ۵۵۱ نفر بوده و ۱۸۰ هزار و ۸۱۴ جلد کتاب نیز در مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان وجود دارد.

نشست خبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حمیدرضا گوهری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان امروز، 20 مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان یک مرکز تخصصی در حوزه کودکان و نوجوانان بوده و کتاب‌های ویژه این سنین را چاپ و‌ توزیع می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان کردستان افزود: درحال حاضر کانون پرورش فکری استان دارای ۳ هزار و ۹۰۰ واحد آموزشی بوده است که این تعداد در ۲۱ مرکز ثابت و چهار مرکز سیار فعال هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان بیان کرد: مراکز سیار در روستاها و حاشیه شهرها برنامه‌های فرهنگی قصه‌گویی برای کودکان انجام می‌دهند تا حال بچه‌ها را خوب کنند.

وی افزود: کرونا به دلیل شرایط استرس‌زا برای خانواده‌‌ها تأثیر منفی بر روح و روان کودکان برجای گذاشته است و همین امر موجب شده که امروز با وجود گذشت از پیک کرونا هنوز هم حال بچه‌ها خوب نیست لذا برای رفع این استرس و اضطراب کودکان باید برنامه‌هایی برگزار شود تا حال آن‌ها را خوب کنیم.

گوهری با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان کردستان ۲۹۰ هزار دانش‌آموز وجود دارد که ۱۴۰ هزار آن دانش‎آموزان دختر و ما بقی آقا هستند، ادامه داد: امروز ما به عنوان زیرمجموعه وزارت آموزش‌و‌پروش وظیفه داریم که در راستای سند شش ساحتی تحول بنیادین گام برداریم.

وی در ادامه گفت: تعداد اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو هزار و ۵۵۱ نفر بوده و ۱۸۰ هزار و ۸۱۴ جلد کتاب نیز در مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان وجود دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اظهار کرد: دانش‌آموزان از مراکز ثابت و سیار کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان استقبال می‌کنند به ویژه مراکز سیار که کار قصه‌گویی و امانت کتاب را در سطح روستاها و مناطق حاشیه شهرها انجام می‌دهند.

وی افزود: امروز ما به مراکز ثابت بیش از هر زمانی نیاز نداریم چراکه این امر موجب می‌شود تا کودکان بیشتر در جای‌جای روستاهای دورافتاده و مناطق حاشیه‌نشین شهرهای استان از امکانات فرهنگی کانون استفاده کنند.

گوهری با اشاره به اهمیت تربیت کودکان گفت: اگر بخواهیم پایه و اساس فرهنگ را درست کنیم باید به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیشتر توجه کنیم چراکه از همان دوران کودکی که بهترین زمان برای تربیت فرزندانمان است می‌تواند اثرگذاری لازم را بر کودکان داشته باشد.

وی اخلاق را حلقه گمشده حوزه فرهنگ و هنر دانست و گفت: کارشناسان حوزه‌های فرهنگی بعضی از ادارات زیاد عملکرد قابل قبولی ندارند لذا باید حس مسئولیت، همدلی و جوابگوی ارباب رجوع بودن که منشاء آن اخلاقیات است را از همان کودکی به فرزندانمان بیاموزیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را یکی از برنامه‌های شاخص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و افزود: مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شهریورماه در استان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: راه‌اندازی مراکز فرهنگی در بهاران، مرکز کانون پرورش فکری برای دانش‌آموزان کم بینا و نابینا، مرکز نجوم در آبیدر از جمله برنامه‌های در دست اجرای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان است.

انتهای پیام
captcha