هشدار جنبش جهاد اسلامی نسبت به سرنوشت اسیر فلسطینی
کد خبر: 4077489
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

هشدار جنبش جهاد اسلامی نسبت به سرنوشت اسیر فلسطینی

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نسبت به وضعیت سلامتی «عواوده» اسیر فلسطینی که پنج ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی نسبت به سلامتی خلیل عواوده که 151 روز در اعتصاب غذا به سر می‌برد، هشدار داد.

سلمی، رژیم اشغالگر را مسئول جان عواوده دانست و گفت: تل آویو باید با پذیرش خواست عواوده به بازداشت اداری وی پایان دهد و او را آزاد کند.

رژیم صهیونیستی عواوده را به خاطر وضع بد جسمانی از زندان رمله به بیمارستان اساف هروفیه منتقل کرده است.

سلمی در گفت و گو با خبرگزاری فلسطین امروز، اشغالگران اسرائیلی را مسئول جان این زندانی دانست و گفت: اشغالگران باید به خواسته‌های وی پاسخ داده و به بازداشت اداری وی پایان دهند و او را آزاد کنند؛ ما این رژیم را از بازی با زندگی این اسیر فلسطینی برحذر می‌داریم و این رژیم مسئول کامل زندگی وی است.

روز گذشته دادگاه تجدیدنظر صهیونیستی جلسه جدیدی را برای رسیدگی به درخواست تجدید نظر ارائه شده به تصمیم تأیید بازداشت اداری علیه زندانی عواوده برگزار کرد.

دادگاه رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت وکیل مدافع عواوده امروز پنجشنبه با همراهی پزشک متخصص برای تهیه گزارش پزشکی از وضعیت سلامتی وی با عواوده ملاقات کند و سپس یکشنبه هفته آینده رای خود را صادر خواهد کرد؛ این در حالی است که دادگاه وضعیت وخیم سلامتی خلیل عواوده را نادیده می‌گیرد.

یادآوری می‌شود؛ عواوده در پی وعده‌های رژیم صهیونیستی برای آزادیش پس از 111 روز ، دو ماه قبل اعتصاب خود را تعلیق کرد، اما اشغالگران به وعده خود عمل نکردند و دستور اداری جدیدی برای بازداشت وی به مدت چهار ماه دیگر صادر کردند.

انتهای پیام
captcha