فعالیت 400 مرکز قرآنی در کردستان
کد خبر: 4077570
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

فعالیت 400 مرکز قرآنی در کردستان

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان از فعالیت 400 خانه قرآن و عترت و مؤسسه قرآنی در این استان خبر داد و گفت: این مراکز قرآنی ظرفیت خوبی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و جهاد تبیین هستند.

نشست هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 21 مردادماه در نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی که با حضور لاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان و مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: ۱۰ هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در کلیه شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این هیئت‌های اندیشه‌ورز با هدف زمینه‌سازی حضور عالمانه و مؤثر بانوان در توسعه فرهنگ قرآن در حوزه‌های مختلف در استان و برای تحقق سبک زندگی قرآنی و با حضور جمعی از بانوان قرآنی فعال و برجسته استان کردستان تشکیل شده است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان از فعالیت 400 خانه قرآن و عترت و مؤسسه قرآنی در این استان خبر داد و گفت: این مراکز قرآنی ظرفیت خوبی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و جهاد تبیین هستند.

وی بیان کرد: هیئت اندیشه‌ورز قرآنی در شرایط کنونی با توجه به وجود این تعداد مراکز قرآنی در استان ظرفیت بسیار مغتنمی برای انجام کار دینی، فرهنگی و تأثیرگذاری در جهاد تبیین، سبک زندگی قرآنی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

نقش سازنده قرآنیان در عرصه جهاد تبیین

درخش علیمرادی، رئیس هیئت بانوان اندیشه‌ورز قرآنی استان کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: بانوان استان کردستان فعالیت‌های چشمگیر در حوزه قرآن را بدون هیچ چشمداشتی انجام داده‌اند. وجود خانه‌های قرآنی آن هم در منازل شخصی خود بانوان قرآنی با حضور چشمگیر قرآن‌آموزان و تحمل سختی‌های بسیار در این عرصه نمود عینی این مدعاست.

رئیس هیئت بانوان اندیشه‌ورز قرآنی استان کردستان در ادامه با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، افزود: بانوان عضو هیئت اندیشه‌ورز با توجه به توانایی‌های و اثرگذاری بین جامعه قرآنی و قرآن‌آموزان می‌توانند نقش سازنده‌ای در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.

وی به بیمه فعالان قرآنی اشاره و بیان کرد: بانوان و فعالان قرآنی استان کردستان همواره در راه ترویج و توسعه قرآن در استان خدمات بی‌منتی ارائه داده‌اند اما هنوز مربیان و فعالان قرآنی از حق بیمه عادی برخوردار نیستند.

یادآور می‌شود، در ادامه اعضای هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی استان کردستان هرکدام مشکلات و مسائل پیش‌روی جامعه قرآنی از جمله بیمه، استخدام مربیان قرآن و... را مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha