وضعیت ناپایدار سلمان رشدی/ ضارب به تنهایی اقدام کرده است
کد خبر: 4077630
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
اخبار جدید از حمله به نویسنده آیات شیطانی

وضعیت ناپایدار سلمان رشدی/ ضارب به تنهایی اقدام کرده است

سلمان رشدی، نویسنده موهن به ساحت نبی اکرم(ص) که به‌خاطر حمله شب گذشته با وضعیتی وخیم راهی بیمارستان شده بود، پس از اینکه عمل جراحی او ساعت‌‌ها به طول انجامید، در حال حاضر در وضعیتی ناپایدار بوده و زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارد. او احتمالاً یک چشم خود را از دست خواهد داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وکیل سلمان رشدی جمعه شب اعلام کرد: پس از ساعت‌ها عمل جراحی، سلمان رشدی از طریق دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشد و قادر به صحبت کردن نیست.

وی افزود: اخبار خوبی نداریم. سلمان رشدی احتمالاً یک چشم خود را از دست خواهد داد، اعصاب دستش قطع شده و کبدش بر اثر ضربه چاقو آسیب دیده است.

 پلیس نیویورک عصر جمعه، 21 مرداد به وقت محلی هنگامی که سلمان رشدی تحت عمل جراحی قرار داشت، اعلام کرد او از ناحیه گردن و شکم با ضربات چاقو زخمی شده است.


بیشتر بخوانید: 


ضارب سلمان رشدی به تنهایی اقدام کرده است

گزارش پلیس نیویورک‌ حاکی است فردی که با حمله به سلمان رشدی، نویسنده مرتد موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) او را زخمی کرد جوانی ۲۴ ساله به نام «هادی مطر» است که ساکن ایالت نیوجرسی است. 

به گفته پلیس او اصالتاً لبنانی و دارای تابعیت آمریکایی، اهل جنوب لبنان و ساکن نیوجرسی
بوده و خبرنگار است.

پلیس نیویورک همچنین اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از انگیزه این حمله ندارد اما با اف‌ بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) در ارتباط و در حال تعیین اتهامات اوست.

سرگرد یوجین جی استانیشفسکی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از انگیزه نداریم.

وی ادامه داد که پلیس معتقد است مطر به تنهایی عمل کرده است.

این مقام پلیس اضافه کرد که حمله به سلمان رشدی به رغم حضور نیروی‌های امنیتی در محل حادثه اتفاق افتاد ولی نیرو‌های ما توانستند به موقع عمل کنند.

سلمان رشدی ساعت ۱۱ صبح جمعه (به وقت محلی) در حال سخنرانی در یک مرکز آموزش غیرانتفاعی به نام مرکز «چوتوکوآ» در نیویورک بود که مورد حمله واقع شد.

سلمان رشدی بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» مصادف با سال ۱۳۶۷ هجری شمسی خشم مسلمانان را برانگیخته بود. او به همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود.

گفته می‌شود که در نخستین ماه‌های پس از انتشار آیات شیطانی و بالاگرفتن اعتراضات مسلمان به محتوای  ضد دینی آن، سلمان رشدی در طول یک ماه بیش از پانزده بار محل سکونت خود را تغییر داد.

دولت بریتانیا که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود با صرف هزینه‌های فراوان مسئولیت حفاظت از جان او را  به عهده گرفته بود.

انتهای پیام
captcha