تأکید دمشق بر حمایت از فلسطین و تمجید حماس از موضع ضد صهیونیستی پاکستان
کد خبر: 4077694
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
با تحولات فلسطین؛

تأکید دمشق بر حمایت از فلسطین و تمجید حماس از موضع ضد صهیونیستی پاکستان

وزیر اوقاف سوریه تأکید کرد: امروز دین صهیونیست‌ها تجاوز و فساد روی زمین است و خداوند در قرآن کریم بر مبارزه با صهیونیست‌ها تأکید کرده و بشارت به آزادی مسجد الاقصی داده است.

تحولات فلسطین

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، تأکید وزیر اوقاف سوریه در لزوم مبارزه با صهیونیست‌ها بر مبنای فرمان الهی، تمجید حماس از موضع وزیر دفاع پاکستان در حمایت از مسئله فلسطین و پاسخ حماس به کسانی که این جنبش را تروریستی می‌خوانند و آسیب دیدن ده‌ها فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست از جمله تازه‌ترین اخبار تحولات فلسطین است.

سوریه: حمایت از فلسطین و دشمنی با اسرائیل مبتنی بر قرآن است

محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه در خطبه‌های نماز جمعه دیروز در یکی از مساجد شهر طرطوس سوریه موضع مبارزان فلسطین در مقابله با تجاوزهای رژیم اشغالگر و پاسخ به جنایات باندهای صهیونیست در نوار غزه را ستود.

تاکید دمشق بر سفارش قرآن به حمایت از فلسطین تا تمجید حماس از موضع ضد صهیونیستی پاکستان

او گفت: فلسطین و مسجد الاقصی بخشی از عقیده ماست و دشمنی با صهیونیست‌های متجاوز هم بخش لاینفک عقیده ماست.

وزیر سوری افزود: این باور هر مسلمانی است که بر سر عقاید، سازش در کار نیست. ما از این سخن بهایی نداریم که دشمن صهیونیست‌ها هستیم، زیرا آنها دشمن بشریت هستند، صهیونیسم، اسرائیل، غرب و آمریکا باید به دشمنی با بشریت متهم شوند.

السید گفت: در قرآن کریم از اول سوره بقره تا پایان کتاب خدا هیچ سور‌ه‌ای نیست که در آن از تحرکات و مکر بنی اسرائیل خالی باشد و هیچ پیامبری بیش از حضرت موسی(ع) شیخ پیامبران بنی‌اسرائیل نامش در قرآن نیامده است و همه هشدارهای خداوند درباره قوم بنی‌اسرائیل را ما امروز شاهدیم و در آینده هم خواهیم داد و اجداد ما هم در گذشته دیدند.

او با بیان اینکه صهیونیست ‌ها نه تنها با مسلمانان بلکه با مسیحیان هم مشکل دارند، گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی به کلیسای القیامه در قدس هم مشابه تجاوز به مسجد الاقصی است.

وزیر سوری افزود: در طول تاریخ پیامبرانی بوده‌اند که به دست ملت بنی‌اسرائیل کشته شدند همان طور که در قرآن کریم هم آمده است و در همه آیات مربوط به بنی‌اسرائیل صفات تجاوز و فساد فی‌الارض درباره آنها آمده است؛ بنابراین اگر این دو صفت از صهیونیست‌ها نداشته باشند آن گاه می‌تواند با آنها به عنوان پیروان یک دین آسمانی تعامل کرد.

السید گفت: امروز دین صهیونیست‌ها تجاوز و افساد است. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «لُعِنَ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ مِنۢ بَنِىٓ إِسْرَٰٓءِيلَ عَلَىٰ لِسَانِ دَاوُۥدَ وَعِيسَى ٱبْنِ مَرْيَمَ ۚ ذَٰلِكَ بِمَا عَصَواْ وَّكَانُواْ يَعْتَدُونَ»(از ميان فرزندان اسرائيل آنان كه كفر ورزيدند به زبان داوود و عيسى بن مريم مورد لعنت قرار گرفتند اين كيفر به خاطر آن بود كه عصيان ورزيده و از فرمان خدا تجاوز می‌کردند)(78 مائده).

وزیر سوری همچنین افزود: خداوند در سوره اسراء بشارت می‌دهد و می‌فرماید: : «فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا» (پس هنگامی که زمان ظهور وعده دوم برای عذاب و انتقام فرا رسد، پیکارگرانی بسیار سخت گیر بر ضد شما برمی انگیزیم تا شما را با دچار کردن به مصایب سنگین و گزند و آسیب فراوان غصه دار و اندوهگین کنند و به مسجد الاقصی درآیند، آن گونه که بار اول درآمدند تا هر که و هر چه را دست یابند، به شدت در هم کوبند و نابود کنند). این بشارت که پیروزی در راه است در قرآن کریم آمده است و امروز امور به مسجد آزادی مسجد الاقصی و همه سرزمین های اشغالی پیش می رود.

تقدیر حماس از حمایت پاکستان از مساله فلسطین

فوزی برهوم، سخنگوی حماس از طرف این جنبش و ملت فلسطین از خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان به دلیل دفاع از آرمان فلسطین قدردانی کرد.

او در بیانیه‌ای بر موضع اصیل ملت فلسطین در قبال مساله فلسطین به عنوان آرمان اصلی امت عربی و اسلامی تاکید کرد و گفت: کسی که حامی تروریسم رژیم صهیونیستی است، شریک جنایت رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین است که هنوز زخم آن التیام نیافته است .

تاکید دمشق بر سفارش قرآن به حمایت از فلسطین تا تمجید حماس از موضع ضد صهیونیستی پاکستان

این مقام حماس تاکید کرد: ما ضمن تقدیر از موضع صادقانه وزیر پاکستانی و همچنین مواضع محکم دولت و ملت پاکستان در حمایت از آرمان فلسطین از زمان محمد علی جناح، رهبر حزب مسلم لیک و بنیانگذار پاکستان از حکومت‌های کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای آزاده جهان می خواهیم مواضع بازدارنده علیه رژیم اشغالگر و جرایم آن علیه ملت و سرزمین فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی اتخاذ کنند و حامی آرمان فلسطین و حقوق ملت فلسطین برای آزادسازی این سرزمین و بازگشت آوارگان فلسطینی باشند.

مشعل: اقدامات حماس مقاومت مشروع است

خالد مشعل، رئیس حماس در خارج در گفت‌وگو شبکه الجزیره در پاسخ به کسانی که وی و حماس را تروریست می‌نامند، گفت، دفاع از خویش حقی مشروع در اسلام و تمام ادیان و قانون بین‌المللی است و آنچه حماس انجام می‌دهد مقاومت مشروع است.

تاکید دمشق بر سفارش قرآن به حمایت از فلسطین تا تمجید حماس از موضع ضد صهیونیستی پاکستان

وی افزود: کشورهای مختلفی از جمله کشورهای اروپایی به صورت محرمانه با حماس دیدار کرده‌اند و بیشتر کشورهای جهان به صورت غیرمستقیم با حماس تماس برقرار کرده‌اند.

مشعل با بیان اینکه روابط مقاومت فلسطین با ایرانی‌ها هیچ زمانی قطع نشده و هنوز ادامه دارد، گفت: حمایت ایران از حماس علیرغم شرایط سختشان هنوز برقرار است. روابط با ایران بدان معنا نیست که بر استقلال تصمیم‌گیری حماس تأثیر می‌گذارد یا به ضرر منافع ملی فلسطین تمام می‌شود یا اینکه به معنای توافق با این کشور یا غیره در پرونده‌های دیگر باشد.

آسیب دیدن 56 فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک‌های بیات و بیت دجن جنوب نابلس دستکم 56 نفر از جمله 17 کودک زیر پنج سال بر اثر استنشاق گاز اشک آور آسیب دیدند.

تاکید دمشق بر سفارش قرآن به حمایت از فلسطین تا تمجید حماس از موضع ضد صهیونیستی پاکستان

اهالی این دو شهرک از قریب به یک سال پیش هر هفته در مخالفت با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی راهپیمایی اعتراضی پس از اقامه نماز جمعه برگزار می‌کنند که با حمله نظامیان صهیونیست و آسیب دیدن ده‌ها نفر همراه است.

قطر آوارهای جنگ اخیر غزه را آباد می‌کند

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس دیروز جمعه پس از گفت‌وگوی تلفنی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر از توافق این کشور برای بازسازی خانه‌های ویران شده در جریان حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

تاکید دمشق بر سفارش قرآن به حمایت از فلسطین تا تمجید حماس از موضع ضد صهیونیستی پاکستان

در جریان 56 ساعت تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۸ واحد مسکونی به طور کامل ویران شد، به ۷۱ واحد مسکونی خسارت‌های سنگینی وارد شد و به ۱۶۷۵ واحد مسکونی نیز خسارت‌هایی جزئی وارد آمد.

انتهای پیام
captcha