برپایی اولین دوره نمایشگاه ملی «جلوه‌ها و نگارینه‌های فرهنگ اسلامی» در سقز
کد خبر: 4077831
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

برپایی اولین دوره نمایشگاه ملی «جلوه‌ها و نگارینه‌های فرهنگ اسلامی» در سقز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برپایی اولین دوره نمایشگاه ملی «جلوه‌ها و نگارینه‌های فرهنگ اسلامی» در شهرستان سقز خبر داد.

علی اصغردریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهارکرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اولین دوره نمایشگاه ملی «جلوه‌ها و نگارینه‌های فرهنگ اسلامی» در کردستان برپایی می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه ملی «جلوه‌ها و نگارینه‌های فرهنگ اسلامی» به همت مؤسسه تک منظوره تجسم نگار پردیس سقز و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اقدام به برپایی این نمایشگاه کردستان کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: فراخوان این نمایشگاه از امروز، 22 مردادماه اعلام شده و علقمندان تا 31 مردادماه فرصت دارند آثار خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان آثار خود را در رشته‌های عکس، پوستر، نقاشی، تایپوگرافی، خوشنویسیو صنایع چوبی (معرف و منبت‌کاری) به این نمایشگاه ارسال کنند، ادامه داد: موضوعات آثار در بخش‌های کتاب، اعتیاد و طلاق، خشونت، کودکان کار، کسب و کار و رزق حلال، معضلات اجتماعیف جوان تراز انقلاب اسلامی و جمعیت خانواده ایرانی و سبک زندگی بوده است.

دریایی گفت: این نمایشگاه درصدد است تا گنجینه‌ای از آثار هنرمندان تجسمی کشور را با بهره‌گیری از ظرفیت نگارخانه‌های مستقر در استان‌های غربی کشور شناسایی کرده و در راستای تقویت اقتصاد هنر و ساماندهی آن اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت در این نمایشگاه در تمام بخش‌ها رایگان است، افزود: در هر بخش پنج اثر از یک هنرمند می‌تواند در این نمایشگاه شرکت داده شود لذا هنرمندان باید از اثار خود عکس‌های با کیفیت بالا گرفته و به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال کنند و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در صورت تأیید داوران باید اصل اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارساد اسلامی استان کردستان افزود: در هر بخش سه اثر برگزیده خواهند شد که باو برای تمام کسانی که موفق به ورود به نمایشگاه شوند، حق شرکت اهدا خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: به هر اثر که موفق به ورود به نمایشگاه اولین دوره نمایشگاه ملی «جلوه‌ها و نگارینه‌های فرهنگ اسلامی» شده لوح تقدیر و تندیس نمایشگاه اعطا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha