حضرت زینب؛ یکی از بزرگ‌ترین مبلغان حوزه جهاد تبیین بود
کد خبر: 4077848
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱

حضرت زینب؛ یکی از بزرگ‌ترین مبلغان حوزه جهاد تبیین بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: حضرت زینب (س) یکی از بزرگترین تبیین‌گران و مبلغان حوزه جهاد تبیین بوده است که نقش بی‌بدیلی در ترویج اسلام ناب محمدی داشت.

ستاد مهرواره بانور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 22 مردادماه در نشست ستاد «مهرواره بانور» اظهار کرد: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی استفاده از ظرفیت بانوان برای اثر‌گذاری در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است چراکه توان تأثیرگذاری و دغدغه بانوان در فعالیت‌های اجتماعی به مراتب بیشتر از مردان است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت حضور بانوان در اجتماع مطلوب بوده است که متأسفانه از آن غافل شده و باید از آن استفاده شود، افزود: این مهرواره دارای دو محور «حل مسئله» و «نقل تجارب» است که با حل مسئله و مشکلات در حوزه‌های مختلف مانند ازدواج، خانواده، فرزند پروری، تجربه برای روابط خانواده و زوجین، اقتصاد و خانواده و ... می‌پردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین به جهاد تبیین اشاره و بیان کرد: یکی از بزرگترین تبیین‌گران و مبلغان حوزه جهاد تبیین که نقش بی‌بدیلی در ترویج اسلام ناب داشت؛ حضرت زینب(س) بوده است.

وی افزود: در کشور جهاد تبیین خیزش خوبی داشت این در حالی است که استان کردستان در این حوزه با بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های‌دینی، هیئات‌مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، قرآنی، بانوان فعالیت‌های گسترده‌ و مطلوبی انجام داده است.

17 درصد افزایش طلاق در کردستان 

لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: ظرفیتی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای بانوان و فعالیت آن‌ها موجود است، باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به بحث خانواده و ازدواج در استان افزود: در سه ماهه آخر سال 1400 در استان کردستان حدود 17 درصد افزایش طلاق و کاهش ازدواج داشته‌ایم که باید در این راستا از سوی طرح «مهرواره بانور» فعالیت‌های مستمر و تأثیرگذاری انجام شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان بیان کرد: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نباید فقط به‌وسیله مراکز مشاوره و ادارات فرهنگی حل شود و در این راستا ظرفیت مبلغین محلات، می‌تواند مشکلات بسیاری را برطرف کند.

نقش بانوان در رشد و تعالی خانواده‌ها

ئالا شهسواری، کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه گفت: تلاش بانوان برای رشد و تعالی خانواده‌ها در محلات مختلف شهر و استان با شناسایی و حل مسائل آن‌ها می‌تواند اثرات مطلوبی در راستای بهبود وضعیت جامعه داشته باشد .

وی افزود: بهبودی‌ و پیشرفت خانواده‌ها با توجه به کارکردهای آن در زندگی اسلامی و استفاده از الگوهای مناسب در راستای تشکیل، تحکیم و تقویت خانواده از اهداف طرح مهرواره بانور است.

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان به شرکت مخاطبان در این طرح اشاره کرد و یادآور شد: شرکت در این رویداد فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به فعالیت و تلاش در زمینه جهاد تبیین و فعالیت‌های اجتماعی است.

انتهای پیام
captcha