یازدهمین مسابقات بین‌المللی قرآن کویت مهرماه برگزار می‌شود
کد خبر: 4078153
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

یازدهمین مسابقات بین‌المللی قرآن کویت مهرماه برگزار می‌شود

یازدهمین مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائات و تجوید «جایزه قرآن کویت» 20 مهرماه سال جاری(12 اکتبر 2022) به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور برگزار می‌شود.

وزارت اوقاف و امور اسلامی کویتبه گزارش ایکنا به نقل از الوطن، وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت اعلام کرد این مسابقات با نظارت شیخ «نواب احمد جابر الصباح»، امیر کویت و با هدف آشنایی امت اسلامی و عربی با قرائات قرآنی و تشویق به حفظ قرآن و مطالعه علم قرائات برگزار می‌شود.

معرفی برترین‌های قرائت در سطح کشورهای جهان، نشر روحیه رقابت مثبت در حفظ قرآن و تشویق به افزایش زمان پرداختن به حفظ و تلاوت از دیگر اهداف این مسابقات اعلام شده است.

وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت همچنین تأکید کرد: نظارت امیر کویت بر این رقابت‌ها بیانگر تلاش در راستای حمایت از مسیر حفظ قرآن و تشویق و بزرگداشت حافظان آن است و این کشور همچنان یکی از کشورهای فعال در امور قرآنی با اجرای فعالیت‌هایی همچون مسابقه قرآن جایزه کویت است.

یادآور می‌شود، دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت فروردین‌ماه سال 98 برگزار شد و «محمدیوسف درویشی»، ۱۱ ساله از قزوین در رشته حفظ کل نوجوانان در کنار «حمیدرضا مقدسی» از استان قم در رشته قرائت تحقیق و «رضا گلشاهی» از استان خراسان رضوی در رشته حفظ کل قرآن، نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات بودند.

انتهای پیام
captcha