تقویت ورزش دانش‌آموزی به منزله کارگاهی تربیتی
کد خبر: 4078177
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
معاون وزیر آموزش‌ و پرورش تبیین کرد؛

تقویت ورزش دانش‌آموزی به منزله کارگاهی تربیتی

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: مسابقات ورزشی به‌عنوان یک کارگاه بزرگ تربیتی مورد توجه قرار دارد؛ اگر به دنبال هویت بخشی و اعتلای هویت ملی از طریق ورزش هستیم باید به ورزش دانش‌آموزی به‌عنوان پایه و مهم‌ترین رکن ورزش کشور توجه کنیم.

صادق ستاری فرد

به گزارش ایکنا؛‌ صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش در افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور در رشته دو و میدانی و شطرنج که به میزبانی شهرکرد در حال برگزاری است، ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و آرزوی قبولی عزاداری‌ها اظهار کرد: یاد و خاطره تمام شهدای گرانقدر، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت، سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید شمسی‌پور و شهید مظلوم و حبیب حرم سردار شهید همدانی را گرامی می‌دارم.

وی ضمن قدردانی از میزبانی خوب و ارزشمند استان چهارمحال و بختیاری افزود: این استان سراسر فخر و مباهات در همه عرصه‌های ملی و انقلاب اسلامی پیشران بوده است.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: امروز اگر سیاست آموزش‌ و پرورش و وزیر تربیت تمام ساحتی است، ساحت زیستی و بدنی هم به‌عنوان یکی از ساحت‌های شش‌گانه و پیشران سایر ساحت‌ها محل توجه است. از این جهت از وزیر آموزش‌ و پرورش هر چند در برنامه حضور ندارند به واسطه حمایت‌های بی‌دریغشان نسبت به حوزه تربیت‌ بدنی و تحقق ساحت زیستی و بدنی و پشتیبانی از ورزش دانش‌آموزی تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: مسابقات ورزشی دانش‌آموزان بعد از وقفه ۳ ساله با همت معلمان تربیت‌بدنی و سلامت به‌عنوان افسران پیشرفت نظام ورزش کشور از سر گرفته شد این را به فال نیک می‌گیریم و خدا را شاکر هستیم که این مسابقات باعث این هیجان در بین جامعه بزرگ دانش‌آموزی و نظام تعلیم و تربیت شد.

ستاری فرد افزود: از طرفی مسابقات ورزشی به‌عنوان یک کارگاه بزرگ تربیتی هم می‌تواند به تحقق ساحت اجتماعی یعنی جامعه‌پذیری دانش‌آموزی کمک کند و هم می‌تواند به تحقق ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی کمک کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: امروز اگر آموزش‌ و پرورش مسابقات ورزشی را به‌عنوان یکی از پیشران‌های تعلیم و تربیت مورد توجه قرار داده از این جهت است که ورزش اساساً می‌تواند به‌عنوان مقدمه تربیت و سلامت نقش مهمی ایفا کند. وزیر آموزش‌وپرورش نیز تأکید دارند که مقدمه واجب، واجب است لذا ورزش مقدمه سلامت جسمی، روانی و روحی دانش‌آموزان است تربیت‌بدنی مقدمه تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است.

ستاری فرد افزود: مسابقات ورزشی به‌عنوان یک کارگاه بزرگ تربیتی امروز موردتوجه قرار دارد اگر به دنبال هویت بخشی و اعتلای هویت ملی از طریق ورزش هستیم باید به ورزش دانش‌آموزی به‌عنوان پایه و مهم‌ترین رکن ورزش کشور توجه کنیم.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: از وزارت ورزش و جوانان و همکاری مجموعه معاونان وزارت ورزش برای توجه خاص به ورزش دانش‌آموزی تشکر می‌کنم از وزیر آموزش‌ و پرورش تشکر خاص دارم اگر امروز گنجینه‌های آموزش‌ و پرورش موردتوجه وزارت ورزش است از جمله انتخاب معلمان تربیت‌بدنی در بالاترین سطوح حکمرانی ورزش و جوانان قرار دارد به واسطه نقش آفرینی حوزه تعلیم و تربیت در تحقق اهداف حکمرانی است.

وی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش بزرگترین و اثر گذارترین سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی را در اختیار دارد گفت: بسیاری از معلمان تربیت‌بدنی در عرصه‌های مختلف ورزشی نقش‌آفرینی جدی دارند در مسابقات بین‌المللی شاهدیم دانش‌آموزان و معلمان تربیت‌بدنی افتخارآفرین می‌شوند.

ستاری‌فرد ادامه داد: این دانش‌آموزان امروز برای کشور هویت‌آفرین هستند لذا برگزاری مسابقات ورزش دانش‌آموزی و توسعه و تقویت این مسابقات در سطوح و رشته‌های مختلف می‌تواند به استعدادیابی و شکوفایی استعدادها و معرفی آنان به ورزش کشور کمک کند.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش اشاره کرد: هدف آموزش‌ و پرورش توسعه ورزش قهرمانی به تنهایی نیست توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در دل اجرای رویدادهای مختلف در سطوح مدرسه‌ای، ملی، منطقه‌ای، استانی و بین‌المللی را در دستور کار داریم و به رشد ورزش در ابعاد ۴ گانه کمک خواهیم کرد.

ستاری‌فرد بیان کرد: تلاش داریم با حمایت وزیر و سازمان برنامه و بوجه سایر رشته‌های ورزشی دانش‌آموزان مانند ورزش‌های گروهی، ملی، بومی و محلی را مورد توجه قرار دهیم و در طول سال تحصیلی با برنامه‌ریزی مدون مسابقات ورزشی را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: مسابقات با رویکرد تربیتی و فرهنگی دنبال می‌شود برگزاری برنامه‌های تربیتی فرهنگی نشان دهنده توجه خاص ما به رویکردهای تربیتی فرهنگی است تحصیل، تهذیب و ورزش برگرفته از منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار ما در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت است.

انتهای پیام
captcha