برگزاری 10 ویژه‌برنامه دهه ترویج معارف نماز در کردستان
کد خبر: 4078504
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

برگزاری 10 ویژه‌برنامه دهه ترویج معارف نماز در کردستان

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان از نامگذاری «دهه فرهنگی ترویج معارف نماز» برای اولین بار در سطح کشور گفت: در این راستا 10 ویژه‌برنامه «دهه ترویج معارف نماز» در کردستان برگزار خواهد شد.

اکبر عظیمی، دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر عظیمی، دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: برای اولین بار در سطح کشور از 21 تا 30 مردادماه «دهه فرهنگی ترویج معارف نماز» نامگذاری شده است.

وی افزود: 21 مردادماه سالروز تأسیس ستاد اقامه نماز و 30 مردادماه روز جهانی مسجد بوده است، در این راستا این دهه به صورت آزمایشی را با عنوان دهه فرهنگی ترویج معارف نماز تعیین شد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان بیان کرد: در این دهه به همت روحانیان، دانشگاهیان، حوزویان، صدا و سیماو خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و آحاد مختلف مردم با رویکرد جهاد تبیین قدم‌های مؤثرتری در حوزه نماز برداشته می‌شود تا خورشید پرفروغ نماز گرمابخش دل‌های آینده‌سازان و رهپویان راه توحید شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم اصحاب قلم، صدا و سیما، خبرنگاران و نویسندگان آثار سازنده‌ای در تبیین و تشریح این دهه، فلسفه نماز، ابعاد و آداب نماز تولید کنند که در زمینه ترویج معارف نماز بین مردم اثرگذار باشد.

عظیمی به نامگذاری روزهای این دهه اشاره و اظهار کرد: 21 مرداد روز قیام امام حسین و اقامه نماز، 22 مردادماه روز خانواده و اقامه نماز، 23 مردادماه مدرسه، دانشگاه، صدا و سیماف رسانه و اقامه نماز، 24 مردادماه بازار، کارخانه و اقامه نماز، 25 مردادماه نماز، مسجد، گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی، 26 مردادماه حوزه علمیه، امام جماعت و ترویج معارف نماز، 27 مردادماه نماز، ورزش و جوانان، 28 مردادماه نماز جمعه و فرهنگ انقلاب اسلامی و حکومت جهانی واحد، 29 مردادماه نماز، مدرسه، مکارم اخلاقی و تکریم فعالان عرصه اقامه نماز و 30 مردادماه مسجد، اقامه نماز و انتظار فرج از جمله نامگذاری روزهای این دهه بوده است.

وی در پایان یادآور شد: در این راستا در هرکدام از روزهای این دهه با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان کردستان ویژه‌برنامه‌هایی برگزار خواهد شد و در صدا‌و‌سیمای مرکز کردستان متناسب با روزهای این دهه پیام‌هایی در شبکه استانی پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha