اعلام نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس فارس
کد خبر: 4078609
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

اعلام نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس فارس

در نشست ناظران ستاد ثبت‌نام مدارس استان فارس در سال تحصیلی 1401- 1402 نکات کلیدی در خصوص شیوه این کار توسط مسئولان مربوطه تبیین شد.

فرشید قاسمی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، فرشید قاسمی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس امروز، 25 مردادماه در نشست ناظران ستاد ثبت‌نام مدارس استان گفت: ثبت نام مطلوب، نصیب آموزشی برابر، نظارت همگانی به عنوان شعار پروژه مهر امسال انتخاب شده است.

وی با اشاره به توجه به طرح آدرس در ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس تصریح کرد: نزدیکترین مدرسه به محل سکونت را اصل و اساس برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس قرار داده شود.

قاسمی بیان کرد: نحوه ثبت‌نام از کلیدی‌ترین قسمت پروژه مهر است که درصورت انجام صحیح آن، ساماندهی نیروی انسانی، تجهیز مدارس، پوشاک و سرویس‌ها را درپی دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به تعیین رشته دانش‌آموزان در دوره دوم متوسطه گفت: مشاورین مدارس در انتخاب نقش‌آفرینی بسیاری داشتند که شایسته  تقدیر است.

شاهرخ فرهادی، ناظر ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش در شیراز نیز در این نشست گفت: به جز پول کتاب و بیمه در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان دریافت هر هزینه دیگری در مدارس عادی دولتی ممنوع است.

وی بیان کرد: بر اساس آمارهایی که توسط توسط مراکز نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که معلمان از مورد اعتمادترین قشر جامعه هستند و این سرمایه اجتماعی بسیار بالایی برای فرهنگیان است.

ناظر ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به توجه ویژه به تکریم ارباب رجوع گفت: برخورد مناسب و سعه صدر در تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی اهمیت ویژه‌ای دارد که  باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فرهادی با اشاره به انجام نظارت همگانی گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی shekayat.medu.ir گزارش‌های خود را برای پیگیری ارسال کنند.  

وی بیان کرد: اولیا امسال می‌توانند از طریق کدQr که در مکان مناسبی در محل ثبت‌نام نصب می‌شود، گزارش خود را به اطلاع کارشناسان ارزیابی عملکرد ادارات اموزش و پرورش برسانند.

ناظر ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح آدرس در هنگام ثبت‌نام گفت: حتماً به محل سکونت دانش‌آموزانی که در محدوده مدرسه است مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدارس باید مطابق قانوان دارای کارتخوان باشند چراکه تکريم ارباب رجوع، واریز مستقیم هزینه به حساب مدرسه را درپی دارد، گفت: استان فارس در زمینه پاسخگویی به شکایات در زمره استان‌های برتر کشور است و پاسخگویی به شکایات در این استان بسیار مطلوب است.

انتهای پیام
captcha