آماده‌باش کتائب حزب الله برای دفاع از مقدسات عراق
کد خبر: 4078724
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

آماده‌باش کتائب حزب الله برای دفاع از مقدسات عراق

کتائب حزب الله عراق در سایه تنش‌های ناشی از تحولات سیاسی این کشور بر آمادگی این جنبش برای عمل به تکلیف دینی طبق سفارش معصومین(ع) و علما در دفاع از صلح و مقدسات این کشور تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، کتائب حزب الله عراق در بیانیه‌ای گفت: بحران‌ها و درگیری‌هایی که عراق عزیز ما از آن عبور می‌کند، مستلزم خردمندی، احترام به قوه قضائیه و توسل به قانون اساسی است که مشروعیت خود را از رفراندوم مردمی به دست آورده است و همچنین ارائه اصل صلح و راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز را می‌طلبد به جای اینکه با تهدید به دنبال تنش‌زایی بود.

در این بیانیه آمده است: خروج از تعامل مسالمت‌آمیز و اعتراض مشروع با سخنان تحریک‌آمیز و کشاندن مردم به خیابان‌ها و ایجاد ارعاب و دست‌اندازی به اموال عمومی و خصوصی، برهم زدن منافع مردم و کشاندن آنها به ناشناخته؛ ممکن است منجر به درگیری داخلی شود که کشور را به دوران ظلم و استبداد، دیکتاتوری و گورهای دسته جمعی بازگرداند.
بر اساس این بیانیه، کتائب حزب‌الله ضمن تأکید بر عدم مشارکت خود در هیچ یک از کابینه‌ها، همچنان مدافع نظم عمومی، مقدسات و حفظ خون و ناموس می‌ماند، همان‌طور که موضع مشروع آن در مقابله با حزب بعث جنایتکار صدام بود و در برابر اشغالگری آمریکا و متحدانش هم مقاومت کرد و به عنوان قلعه‌ای غیرقابل نفوذ در برابر داعش ایستاد تا بغداد را از سقوط نجات دهد.

کتائب حزب الله افزود: به منظور حفظ مصلحت عمومی و برای اینکه امور به سمت خواسته‌های دشمن و عواملش پیش نرود و فتنه‌ای را که ممکن است گریبانگیر عراق و مردمش شود و تر و خشک را به پای هم بسوزاند؛ دفع شود و بر اساس نصوص و سیره معصومین(ع) و فتاوای علمای معروف که بر قطع راه هر متخلف با هر ادعایی و از هر گروهی تأکید می‌کند، ما در کتائب حزب الله تصمیم‌هایی میدانی برای دفاع از صلح داخلی به منظور عمل به تکلیف خود و دفع شر از سر ملت عزیزمان اتخاذ خواهیم کرد.

این بیانیه در حالی از سوی کتائب حزب الله منتشر شده است که عراق این روزها با تشدید اختلاف گروه‌های سیاسی بر سر تشکیل دولت، شاهد تظاهرات و تحصن طرفداران سید مقتدی صدر از یک طرف و  حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان از سوی دیگر است.

قرار بود حامیان سید مقتدی صدر شنبه پیش رو نیز تظاهرات گسترده‌ای داشته باشند اما صدر امروز از تعویق در برگزاری این تظاهرات خبر داد. 

وی در حساب توئیتری خود نوشت که تظاهرات روز شنبه آینده تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده اما تحصن ملت عراق تا تحقق خواسته‌هایش ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha