انتشار کتاب «زنان در قرآن کریم» در مصر
کد خبر: 4078742
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

انتشار کتاب «زنان در قرآن کریم» در مصر

وزارت اوقاف مصر با همکاری وزارت فرهنگ این کشور کتاب «زنان در قرآن کریم» را با موضوع داستان‌های زنان در قرآن کریم و آموزه‌های اخلاقی و دینی نهفته در این داستان‌ها منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الیوم، این کتاب به بررسی جایگاه کلی زن در اسلام و همچنین زنان مشهوری که در قرآن از آنها یاد شده، پرداخته و به وسیله «حسنات الحکیم» گردآوری شده است.

در مقدمه این کتاب که به قلم محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر نوشته شده، با اشاره مقام زن در اسلام و تأکید بر این که اسلام هیچ‌گاه زنان را دست‌کم نگرفته، آمده است ملاک در ارزش‌گذاری اسلام، ایمان است.

در ادامه مقدمه، همچنین به نقش مکمل زن و مرد برای یکدیگر در جامعه اسلامی، حقوق زنان از نگاه قرآن، اسلام و سنت پیامبر(ص) و سیره نبوی در این زمینه اشاره شده است.

در این کتاب تلاش شده است آموزه‌هایی اخلاقی و دینی برگرفته از این داستان‌ها و همچنین عبرت‌های موجود در آن تبیین شود، امری که این کتاب را به یک اثر آموزشی مناسب برای کودکان و بزرگسالان تبدیل کرده است.

حضرت حوا (س)، حضرت هاجر (س)، حضرت ساره (س)، حضرت مریم (س)، مادر حضرت موسی (ع)، بلقیس ملکه سبا، زلیخا همسر عزیز مصر و عایشه، زینب بنت جحش و خوله بنت ثعلبه از همسران پیامبر (ص)، موضوع داستان‌های این کتاب هستند.

 

 

انتهای پیام
captcha