اعلام فراخوان کنگره شعر «دفاع مقدس و مقاومت» در استان مرکزی
کد خبر: 4078848
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

اعلام فراخوان کنگره شعر «دفاع مقدس و مقاومت» در استان مرکزی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اعلام فراخوان استانی کنگره شعر «دفاع مقدس و مقاومت» گفت: این کنگره به صورت استانی و کشوری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا 31 شهریور فرصت ارسال اثر دارند.

کنگره شعر دفاع مقدس و مقا ومت

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، غلامرضا کریمی، مدیرکل این اداره در استان، عصر سه‌شنبه، 25 مرداد در نشست شورای شعر دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین روش‌های ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل فعلی و آینده استفاده از زبان هنر است و زبان شعر در این راستا اثرگذاری بسیار دارد.

وی افزود: علی‌رغم وجود گستردگی که در عرصه هنر شاهد هستیم، اما عرصه شعر همچنان پویا و ماندگاری خود را دارد و شعر در همه عرصه‌ها و ایام کاربرد دارد و می‌توان از آن به عنوان ثروت و سرمایه ملی یاد کرد. ایران از دیرباز با وجود داشتن سرمایه‌های شعری چون حافظ، خیام، سعدی و صائب و وجود حماسه‌آفرینان و شهدای والامقامی چون همت، باکری، سلیمانی و همدانی دارای فرهنگی غنی و ریشه‌دار است.

کریمی با اشاره به اهمیت شعر دفاع مقدس و مقاومت، گفت: به برکت وجود حماسه‌های ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی شعر دفاع مقدس جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده و امروز به الگویی برای حماسه، ایثار و فداکاری تبدیل شده است؛ از این رو در راستای تقویت این حوزه، کشف استعدادها و ارتقای توانایی شعرای عرصه مقاومت در دستور کار قرار گرفته است.

وی از برگزاری بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در دو سطح استانی و کشوری خبر داد و افزود: خلق شعر ایثارگرانه و شهیدانه از مهم‌ترین دستاوردهای کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت است و امسال بیست و چهارمین دوره آن برگزار خواهد شد.

کریمی با استناد به فرمایش رهبری که فرمودند: «هر اندیشه‌ای در قالب هنر گنجانده شود ماندگار خواهد»، اضافه کرد: با توجه به این جمله مهم،‌ بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر «دفاع مقدس و مقاومت» با این رویکرد در بخش‌های شعر عمومی دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم،‌ شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان از جمله محورهای سال جاری است.

وی زمان ارسال آثار را ۳۱ شهریور سال جاری اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس markaziadabiyatbonyad@gmail.com یا به شماره‌های ۰۹۱۰۰۶۱۷۸۰۸ و ۰۹۱۲۹۷۸۰۲۷۷ ارسال کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در پایان گفت: شورای شعر دفاع مقدس استان با هدف فعالیت تخصصی انجمن‌های شعر و حمایت از آثار شاعران و علاقه‌مندان در استان مرکزی تشکیل شده و سعی می‌کنیم جلسات این شورا را به زودی برگزار کرده و گامی مؤثر در راستای تقویت و ترویج شعر دفاع مقدس برداریم.

انتهای پیام
captcha