مسلمانان بصیرت و آگاهی عمیق نسبت به دین داشته باشند
کد خبر: 4078905
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

مسلمانان بصیرت و آگاهی عمیق نسبت به دین داشته باشند

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه دین‌داری با جهل سازگاری ندارد، گفت: مسلمانان باید بصیرت در دین، آگاهی عمیق نسبت به دین و نگاه همه‌جانبه به دین داشته باشد، اگر بصیرت در دین نباشد نگاه‌ها به دین «نگاه کاریکاتوری» خواهد بود.

نادر رنجبر مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نادر رنجبر، مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان شامگاه گذشته، 26 مردادماه در نشست کارکنان مرکز بزرگ اسلامی  غرب کشور ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین سؤالات که همیشه در تاریخ مهم بوده این است که چرا شخصیتی همچون اباعبدالله الحسین(عل) که جایگاه‌اش بین مردم مشخص بود در کربلا به دست مسلمانان به شهادت می‌رسید، چه عواملی باعث شد که جامعه به اینجا برسد که شخصیتی مثل امام حسین(ع) شهید می‌شود و جامعه واکنش خاصی از خود نشان نمی‌دهد.

وی افزود: مردم جایگاه امام حسین(ع) را می‌شناختند بسیاری از افراد که در مدینه حضور داشتند زمان کودکی ایشان را درک کرده بودند و به یاد داشتند که چگونه پیامبر اکرم(ص) جایگاه امام حسین علیه‌السلام را تشریح می‌کرد و می‌فرمود «حسین از من و من از حسینم؛ دوستدار حسین محبوب خداست؛ حسین امتى از امت‌ها است» و مردم این سخنان را فراموش نکرده بودند و مردم می‌دانستند که پیامبر(ص) امام حسین را سید و سادات جوانان اهل بهشت معرفی کرده بود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان ادامه داد: اما چه اتفاقی در جامعه می‌افتد که شخصیتی مثل امام حسین به این طرز فجیع به شهادت می‌رسد، سرهای مبارک ایشان و یارانش را به نیزه‌ها می‌کوبند و در شهرهای مسلمانان می‌چرخانند و مردم واکنش خاصی نشان نمی‌دهد، در واقع این جریان عوامل مختلفی دارد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) به دلیل بی‌بصیرتی در جامعه به کربلا رفت، گفت: بصیرت یکی از مهم‌ترین تعالیم و دستورات الهی است، در قرآن کریم خداوند به پیامبرش می‌فرماید به مردم بگو که این دین من است اگر کسی می‌خواهد این دین را بپذیرد و مسلمان باشد باید بصیرت داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رنجبر با اشاره به اینکه دین‌داری با جهل سازگاری ندارد، گفت: انسان مسلمان باید بصیرت در دین، آگاهی عمیق نسبت به دین و نگاه همه‌جانبه به دین داشته باشد، اگر بصیرت در دین نباشد نگاه‌ها به دین «نگاه کاریکاتوری» خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم مردم را به بصیرت در دین دعوت می‌کند و در روایت آمده است که انسان کور بهتر از انسان بی‌بصیرت است، بیان کرد: بی‌بصیرتی در دین موجب شد که مردم چنین فاجعه‌ای را رقم بزنند و راحت در خانه ایشان بنشینند انگار اتفاقی نیفتاده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه جایگاه امام حسین(ع) نزد خداوند بسیار والا است، یادآور شد: آن‌قدر مقام و منزلت اهل‌بیت(ع) والاست که پیامبر خدا(ص) حتی به دوستداران آن بزرگواران نیز وعده بهشت داده‌اند از این رو در حدیثی از آن حضرت نقل‌شده، می‌فرمایند: «اى مردم، این حسین، فرزند على است، او را بشناسید، سوگند به آن‌که جانم در دست اوست، او و دوستدارانش و دوستداران دوستدارانش در بهشت‌اند».

انتهای پیام
captcha