قیام کشورهای مسلمان الهام گرفته از مکتب امام حسین(ع) است
کد خبر: 4078912
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶

قیام کشورهای مسلمان الهام گرفته از مکتب امام حسین(ع) است

امام جمعه موقت اهل سنت بیجار گفت: بسیاری از قیام‌ها و حرکت های سیاسی و اجتماعی کشورهای مسلمان الهام گرفته از مکتب امام حسین و عاشورا بوده است.

جلال مرادی امام جمعه موقت اهل سنت بیجار

ماموستا جلال مرادی، امام جمعه موقت اهل سنت بیجار در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: شهادت امام حسین(ع) یکی از حوادث بسیار مهم در تاریخ اسلام است که هرگز فراموش نخواهد شد.

وی افزود: هر سال ما به یاد حضرت سید الشهدا در مجالس و محافل از بزرگواری، بزرگ منشی، صفات و فضایل ایشان برای مردم بیان می‌کنیم که جوانان و آیندگان ما بیشتر این شخصیت والا را بشناسند.

امام جمعه موقت اهل سنت بیجار با اشاره به اینکه بسیاری از قیام‌ها و حرکت‌های سیاسی و اجتماعی کشورهای مسلمان الهام گرفته از مکتب امام حسین(ع) و عاشورا بوده است، بیان کرد: بسیاری از بزرگان ما در مقابل ظلم و ستم ایستادند که در حقیقت الهام از مکتب و روحیه شهادت طلبی، وفاداری و فداکاری حضرت حسین(ع) است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) نسبت به امام حسین(ع) ارادت ویژه‌ای داشتند و این ارادت در احادیث پیامبر اسلام(ص) مشخص و واضح است که ایشان در یکی از روایات فرمودند امام حسن و امام حسین سید، آقای جوانان اهل بهشت هستند.

ماموستا جلالی گفت: همچنین روایت شده که پیامبر اسلام (ص) هنگامی که به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نگاه می‌کرد می‌فرمود: «خدایا من حسن و حسین را دوست دارم و دوست بدار کسی را که حسن و حسین را دوست دارد».

وی با اشاره به اینکه رمز قرآن را از امام حسین (ع) آموختیم، بیان کرد: یکی از فلسفه‌های قیام امام حسین(ع) که امر به معروف و نهی از منکر است و در آیات قرآن فراوان تکرار شده است.

امام جمعه موقت اهل سنت بیجار با اعلام اینکه در آیات قرآن آمده است کسانی که امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر را ترک کند از منافقان اسلام هستند، یادآور شد: حیات و قوام دین به حیات این دو واجب بستگی دارد، اسلام به امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر عنایت زیادی دارد چراکه انجام همه واجبات و ترک همه محرمات به انجام این دو وظیفه الهی است.

انتهای پیام
captcha