همایش معنوی «سبط النبی» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4078981
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

همایش معنوی «سبط النبی» در سنندج برگزار شد

همایش معنوی «سبط النبی» به مناسبت ایام جانسوز محرم‌الحرام با حضور بانوان بزرگوار اهل سنت و محبان اهل بیت عصمت و طهارت امروز، 27 مردادماه در مجتمع افق سنندج برگزار شد.

همایش معنوی سبط النبی در سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در همایش «سبط النبی» که امروز، 27 مردادماه در مجتمع افق سنندج اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم؛ پیامبر اکرم(ص) در ازای هدایت بشر جز محبت به خاندانش مطالبه‌ای نداشت و حتی در روایات است که مردم مصمم شدند با توجه به اینکه پیامبر کار رسالت مردم را عهده‌دار بود پولی جمع کنند و جهت رتق وفتق زندگی رسول الله به ایشان تقدیم کنند که آیه‌ای نازل شد که ای رسول خدا به مردم بگو قرار نیست از شما پولی اخذ شود جز اینکه محبت و مودت اهل بیت را در دل داشته باشید.

وی با اشاره به ارادت شیعه و سنی به ائمه اطهار افزود: ارادت به وجود مقدس ائمه اطهار بین شیعه و سنی به عنوان یک ارزش و آرمان مهم است که از ما و از بینش ما جدا نیست.

در ادامه حاج ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه شهرستان سنندج درباره این مراسم معنوی بیان کرد: بی‌شک حضور بانوان در این محفل خالی از عنایت حضرت حق نیست و وظیفه ما درقبال نهضت عاشورا در سه نکته که توسط حضرت ختمی مرتبت تذکر داده شده مشخص می‌شود.

وی تربیت فرزندان براساس حب النبی را مورد تأکید قرار داد و افزود: محبت پیامبری که انتظار داریم در روز قیامت شفیع ما باشد با این سبک تربیت باعث عاقبت بخیر شدن در دنیا وآخرت خواهد شد و اگر تربیت فرزند برمبنای دین باشد در قیامت برای ما باقیات و صالحات خواهد بود.

ماموستا حسینی با اشاره به اینکه والدین باید اولاد خود را به محبت اهل بیت عصمت و طهارت تربیت کنند تا دلی پاک داشته باشند، یادآور شد: تربیت باید تربیت قرآنی باشد چرا که بدون تردید فرزند با تربیت قرآنی هرگز آلوده به بسیاری از آسیب‌ها نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha