اعلام همبستگی سازمان همکاری اسلامی با الجزایر در پی آتش‌سوزی‌های این کشور
کد خبر: 4079061
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

اعلام همبستگی سازمان همکاری اسلامی با الجزایر در پی آتش‌سوزی‌های این کشور

سازمان همکاری اسلامی در پی آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌ها در الجزایر، همبستگی خود با این کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان همکاری اسلامی، دبیرخانه این سازمان همبستگی کامل خود را با جمهوری الجزایر در شرایط سخت آتش‌سوزی‌های گسترده در این کشور اعلام کرد.

حسین ابراهیم طه، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز مراتب تسلیت خود را به مقامات و مردم الجزایر و خانواده‌های قربانیان آتش‌سوزی جنگل‌ها در چندین کشور منطقه شمال آفریقا ابراز کرد.

این سازمان بر حمایت خود از الجزایر و اعتماد خود به توانایی رهبران الجزایر برای غلبه بر اثرات این مصیبت تأکید کرد.

به گفته وزیر کشور الجزایر در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی این کشور وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های شهر الطارف در مرز تونس منجر به مرگ 24 نفر و در شهر سطیف 2 تن دیگر شد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای الجزایر در هفته‌های اخیر از 47 درجه گذشته است، گفت از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون در 106 نقطه مختلف در بسیاری از شهرها آتش‌سوزی جنگل رخ داده است.

وزیر کشور الجزایر در ادامه افزود 2 هزار و 400 هکتار از مناطق جنگلی و بیشه‌ها خاکستر شده است و هزاران نفر از نیروهای امدادی به صورت هوایی و زمینی در حال اطفای حریق هستند.

پیش از این ریاست سازمان پدافند غیرعامل الجزایر اعلام کرده بود که در آتش‌سوزی جنگلی که در شهر سطیف در شمال شرق کشور رخ داد، دو زن جان خود را از دست دادند.

در جریان آتش‌سوزی‌های گسترده الجزایر در سال ۲۰۲۰ نیز ۶۹ تن از جمله ۲۸ نظامی جان باختند و به دنبال این آتش‌سوزی بود که چندین نفر که عامل آتش‌سوزی در جنگل‌های این کشور بودند از سوی پلیس دستگیر شدند، با این حال بسیاری افزایش دمای هوا در کنار خطاهای انسانی را عامل اصلی این آتش‌سوزی‌ها معرفی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha