رسیدن استان کردستان به پیشرفت نیازمند همدلی و همراهی مسئولان است
کد خبر: 4079122
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

رسیدن استان کردستان به پیشرفت نیازمند همدلی و همراهی مسئولان است

رئیس جهاددانشگاهی کردستان گفت: برای رسیدن استان کردستان به رشد و توسعه باید به یک ید واحد تبدیل شد و همدلی و همراهی بین مسئولان ایجاد شود. .

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان دیروز، 27 مردادماه در نشست رؤسای دانشگاه‌های استان با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نیازهای مجموعه‌ها تمامی ندارد اما امروز نیاز به تبدیل علم به ثروت داریم چراکه در صورت تولید ثروت دیگر نیازی به اعتبارات دولتی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مجموعه جهاددانشگاهی بعنوان یک مجموعه انقلابی و دانش‌بنیان است، افزود: این نهاد با هدف بسط و گسترش آرمان‌های انقلاب در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: در سال 1365 مأموریتی جدیدی برای جهاددانشگاهی تعریف شد و آن پل ارتباطی بین جامعه و دانشگاه بود یعنی دانش و تخصص موجود در دانشگاه‌ها را به صورت کاربردی در اختیار آحاد جامعه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال و کار آفرینی با راه‌اندازی خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی و ... منشاء خدمات تخصصی ارزشمندی شد، افزود: در حوزه آموزش با یک دیدگاه کاملا متفاوت آموزش‌‌های مهارتی را در سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.

اسدی با اشاره به اینکه فعالیت های حوزه پژوهش جهاددانشگاهی گل سرسبد فعالیت های تحقیقاتی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بوده است، بیان کرد: جهاددانشگاهی در این بخش موفق شد تا علم را تبدیل به فناوری و ثروت کند و بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال دانش بنیان باشد.

وی افزود: جهاددانشگاهی در استان کردستان با یک تأخیر 15 ساله شروع به فعالیت کرده است که در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا جهاددانشگاهی استان کردستان را به سطح استان‌های همجوار برسانیم.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: متأسفانه در استان کردستان زیر ساختهای مناسب برای جهاددانشگاهی بوجود نیامده و فعالیت های مراکز علمی نیز بصورت جزیره‌ای است.

وی افزود: تا زمانی که این دیدگاه در استان حکمفرما باشد، استان کردستان رشد نخواهد کرد چراکه برای رسیدن استان کردستان به رشد و توسعه باید همه بصورت ید واحد عمل کنند و لازمه این کار همدلی و همراهی بین مسئولان است.

اسدی در پایان با اشاره به اینکه برای رسیدن به رشد و توسعه استان نیازمند یک مجموعه جهادی است، یادآور شد: افزایش جمعیت و درمان ناباروری که مورد توجه مقام معظم رهبری است در استان کردستان مغفول مانده و درمان سرطان برس که یکی از توانمندی‌های جهاددانشگاهی است که علی رغم پیگیری‌های بعمل آمده به دلیل نبود زیرساخت مناسب در استان اجرایی نشد

انتهای پیام
captcha