توزیع ۴۲ تن آرد بین هیئات عزاداری سبزوار
کد خبر: 4079145
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

توزیع ۴۲ تن آرد بین هیئات عزاداری سبزوار

مدیر جهادکشاورزی سبزوار گفت: همزمان با ایام محرم و افزایش جمعیت عزاداران حسینی در سبزوار و بازگشت بسیاری از عزاداران حسینی از شهر‌های بزرگ به زادگاهشان در روستا‌ها برای عزاداری، ۴۲ تن آرد مازاد بر سهمیه شهرستان سبزوار در بین هیئات عزاداری توزیع شد.

هیئات مذهبیعلی اصغر امانیان، مدیر جهادکشاورزی سبزوار، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه شهرستان سبزوار از نظر تولید گوشت سفید، شیلات و ماهی و تولید گیاهان دارویی یکی از قطب‌های تولیدات کشاورزی در خراسان رضوی است، اظهار کرد: برای جلوگیری از وابستگی کشور به محصولاتی نظیر پنبه، سهمیه شهرستان سبزوار 3300 هکتار در سال بود که با حمایت از تولیدات انجام شده و افزایش قیمت خرید پنبه، شاهد افزایش 20 تا 25 تولید خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با افزایش تولید پنبه در 2500 هکتار از اراضی کشاورزی با کشاورزان قرارداد حمایتی بسته شده است.

امانیان در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا درخصوص علت شلوغی صف‌های برخی از نانوایی‌ها در سبزوار و ادعای برخی نانواداران درباره کاهش سهمیه آرد آنان، بیان کرد: طی بررسی کارشناسانه از شلوغی نانوایی‌ها در سبزوار مشخص شد مصرف زیاد نان توسط مردم به دلیل گرانی قیمت گوشت و برخی از مواد غذایی پروتینی است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار  با بیان اینکه در مجموع سهمیه آرد شهرستان سبزوار کاهش نیافته و اگر در منطقه‌ای کاهش سهمیه بوده در نقطه دیگری به دلیل تراکم جمعیتی افزایش سهمیه داشتیم، گفت: به غیر از سهمیه شهرستان 42هزار کیلوگرم آرد در ایام محرم بین هیئات عزاداری شهرستان، به‌دلیل افزایش جمعیت مسافران و بازگشت برخی از افراد از شهرهای بزرگ به زادگاهشان در روستاها مازاد بر سهمیه سبزوار توزیع شد.

وی با اشاره به نصب دستگاه‌های پز در نانوایی‌ها، تصریح کرد: با 900 بازرسی که از خردادماه سال‌جاری تاکنون داشته‌ایم، جلو برخی از تخلفات در نانوایی‌ها گرفته و برای برخی از نانوایی‌های سبزوار به دلیل قاچاق آرد و گرانفروشی 42 پرونده تخلفاتی تشکیل شده است که تاکنون 12 میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

امانیان اضافه کرد: با بازرسی‌های انجام شده و تشکیل 66 پرونده در مجموع حدود 30 میلیارد ریال متخلفان اصناف مختلف در سبزوار جریمه شدند.

انتهای پیام
captcha