امام خمینی(ره) 40 سال پیش تصمیم تاریخی بزرگی گرفتند
کد خبر: 4079225
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
سیدحسن نصرالله:

امام خمینی(ره) 40 سال پیش تصمیم تاریخی بزرگی گرفتند

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در مراسم کلنگ‌زنی مرکز گردشگری و جهادی «جنتا» گفت: امام خمینی(ره) در سال ۱۹۸۲ میلادی با اعزام نیرو به سوریه تصمیم تاریخی بزرگی را برای مقابله با یورش رژیم صهیونیستی اتخاذ کردند.

امام خمینی(ره) 40 سال پیش تصمیم تاریخی بزرگی گرفتندبه گزارش ایکنا؛ سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز سخرانی خود درباره راه‌اندازی پروژه گردشگری در منطقه جنتا گفت: جنتا به این دلیل انتخاب شد که اولین منطقه‌ای بود که سپاه پاسداران با هدف آموزش رزمندگان مقاومت در لبنان به آنجا رسید.

سیدحسن نصرالله افزود: اولین نفری که در نخستین دوره آموزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثبت نام کرد سیدعباس الموسوی به همراه جمع کثیری از مجاهدین بود.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در شکل گیری مقاومت گفت: امام خمینی(ره) تصمیم گرفت لبنان و سوریه را تنها نگذارد و افراد خود را برای جنگ در کنار لبنانی‌ها و توقف تهاجم بفرستد.

سیدحسن نصرالله افزود: وقتی به 40 سال قبل برمی‌گردیم در پی حمله اسرائیل به لبنان معلوم نبود این تهاجم به کجا می‌رسد، در آن روزها حضرت امام خمینی(ره) یک تصمیم بزرگ تاریخی گرفتند و نیروهایی را به سوریه فرستادند. هیئت بلندپایه‌ای به دمشق رفته و با رئیس جمهور فقید حافظ اسد دیدار کرد.

وی ادامه داد: تصمیم بر این شد که نیروهای ایرانی برای دفاع از سوریه و بقیه مناطق لبنان که خارج از تهاجم اسرائیل باقی مانده‌اند، حضور نداشته باشند، این در حالی بود که همزمان ایران در جبهه‌ای به طول هزاران کیلومتر با صدام می‌جنگید که از  حمایت آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس برخوردار بود.

نصرالله با اشاره به اینکه برنامه برای باقی ماندن نیروهای سپاه پاسداران در سوریه و آمدن به لبنان برای کمک به مقاومت و پشتیبانی لجستیکی و نظامی و انتقال تخصص و تجربه به آنها تغییر کرده است، گفت: این نیروها از حضور در جبهه‌ها به نیروی پشتیبانی، آماده‌سازی و کمک به لبنانی‌ها برای مقاومت در برابر اشغالگری و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی تبدیل شدند

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در روزهای گذشته گذشته فوزیه حمزه، ام الشهدا، دار فانی را وداع گفت. به همسر و خانواده ایشان صمیمانه تسلیت گفته و ابراز همدردی می‌کنم و اضافه می‌کنم که ایشان به فرزندانش ملحق شده است. او در طول زندگی صبور و یک رزمنده واقعی بوده است.

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع مرزهای دریایی، میدان کاریش، نفت و گاز و حقوق لبنان ربطی به توافق هسته‌ای ندارد. توافق هسته‌ای امضا شود یا خیر، اگر خواسته‌های دولت لبنان عملی شود، آنها به سمت آرامش خواهند رفت. در صورتی که لبنان به حقوق مورد نظر دولت دست نیابد، چه توافق هسته‌ای امضا شود چه نشود، شرایط بدتر خواهد شد. چشم لبنان باید به کاریش، مرز لبنان و میانجی آمریکایی باشد که هنوز وقت را تلف می‌کند در حالی که وقت تنگ است.

سیدحسن نصرالله درباره مسائل داخلی لبنان گفت: ما بر اهمیت ادامه تلاش برای تشکیل یک دولت، دولتی واقعی با اختیارات کامل تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha