همایش تجلیل از اصحاب رسانه گیلان برگزار شد
کد خبر: 4079537
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷

همایش تجلیل از اصحاب رسانه گیلان برگزار شد

مراسم تجلیل از اصحاب رسانه استان گیلان، روز گذشته، ۲۹ مردادماه در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

همایش تجلیل از اصحاب رسانه گیلان برگزار شد

به گزارش ایکنا از گیلان، مراسم تجلیل از اصحاب رسانه استان گیلان، روز گذشته، ۲۹ مردادماه با حضور مسئولان، عموم خبرنگاران، مدیران و فعالان رسانه‌ای استان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

در این مراسم سیدکاظم دلخوش، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان بیان کرد: خبرنگاری شغل نیست، بلکه یک هنر، حرفه و صنف است و لازم است تا جایگاه آن در چهارچوب قانون تعریف شود.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام بودجه‌نویسی و تدوین قانون برنامه، اظهار کرد: خوشبختانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی با خبرنگاران دارند و آمادگی داریم تا از این ظرفیت برای نوشتن ماده قانونی برای خبرنگاران به منظور احقاق حقوق آنان استفاده کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، استاندار گیلان را یکی از ظرفیت‌های خوب استانی و کشوری دانست و بیان کرد: استاندار رأس دولت در استان است و لذا خبرنگاران باید در کنار نقدهای سازنده به حرکت کلی نماینده دولت در استان کمک کنند.

دلخوش تأکید کرد: خبرنگاران نیازمند داشتن یک اتحادیه هستند تا در قالب آن بتوانند از تسهیلات و امکانات قانونی همچون بیمه، تسهیلات، مسکن و ... بهره‌مند شوند. در واقع باید یک تعریف قانونی از خبرنگار و وظیفه رسانه داشته باشیم تا زمینه سوءاستفاده رسانه‌های معاند نیز از بین برود.

وی افزود: تدوین قانون رسانه موجب دفاع از حق و حقوق خبرنگاران می‌شود. دولت نیز در حال تدوین لایحه برنامه هفتم بوده و لذا می‌توانیم در فصول آموزش و فرهنگ به خبرنگاران کمک کنیم.

همایش تجلیل از اصحاب رسانه گیلان برگزار شد

لزوم برقراری عدالت رسانه‌ای در لایه‌های مختلف جامعه

رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز با اشاره به تقارن پاسداشت روز خبرنگاران با عاشورای حسینی در سال‌جاری و تأثیرگذاری نقش پیام‌رسان کربلا، اظهار کرد: مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه قدیمی است و باید به آنها پرداخته شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیران در لایه‌های مختلف باید به انتقادات و سؤالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخگو باشند، بیان کرد: عدالت رسانه‌ای نیز باید در اقشار و لایه‌های مختلف جامعه ایجاد شود.

ثقتی  ادامه داد: رویکرد ما در اداره‌کل ارشاد اسلامی استان، ارتقای علمی خبرنگاران و حرفه‌ای شدن آن‌ها و تقویت نظام صنفی رسانه در استان است. باور ما این است که خبرنگاران تمام قد پای کار هستند و باید نقاط قوت مسئولان نیز در کنار ضعف موجود دیده و بازگو شود.

همایش تجلیل از اصحاب رسانه گیلان برگزار شد

دفاع از آرمان‌های نظام، رسالت خبرنگاران است

سرهنگ مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی، نقش زینب‌گونه رسانه و خبرنگار را یادآوری کرد، گفت: دفاع از آرمان‌ها و حیثیت نظام از جمله رسالت خبرنگاران است.

وی تأکید کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید در تبیین دستاوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی تلاش کنند. همچنین بر ماست که مشکلات اصحاب رسانه را بعد از گذشت سال‌ها حل کنیم. در این مسیر اگرچه پیگیری‌های خوبی انجام شده، اما هنوز آنچه که شایسته است رخ نداده است.

پارسا بیمه، اشتغال و معیشت خبرنگاران را از دغدغه‌های اصلی این قشر دانست و یادآور شد: باید از ظرفیت خبرنگاران در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استفاده شود. وجود خبرنگاران در بخش‌های اجرایی، تولیدی و صنعتی می‌تواند منشأ خیر و برکت شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با گرامیداشت یاد و نام شهدای رسانه، تصریح کرد: اخبار شهید غلامرضا رهبر هم از نظر صحت مورد اعتماد فرماندهان و مسئولان بود و هم از نظر تأثیر‌گذاری موجب انگیزه رزمندگان می‌شد.

وی گفت: خبرنگاران در ایام کرونا نیز پیشگام در عرصه خبررسانی ویژه درمان بودند و بیشترین آسیب را در این زمینه متحمل شدند.

پارسا افزود: تدوین طرح جامع نظام صنفی رسانه، تدوین نظام مسائل رسانه استان، پیگیری مسکن خبرنگاران باتوجه به تفاهم‌نامه‌های صورت‌ گرفته، تدوین اطلس رسانه‌ای جبهه انقلاب، تشکیل اولین باشگاه تخصصی بانوان خبرنگار در کشور، ایجاد بانک اطلاعات خبرنگاران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای، طرح رتبه‌بندی خبرنگاران برای حضور خبرنگاران در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه آفندی و ... از جمله این برنامه‌هاست.

همایش تجلیل از اصحاب رسانه گیلان برگزار شد

اولین قرارگاه جهاد تبیین در گیلان تشکیل شده است

میلاد ابراهیمی، مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های گیلان نیز ضمن گرامیداشت یاد و نام خبرنگاران هشت سال دفاع مقدس و خبرنگاران فقید استان، اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در ایام کرونا دوشادوش کادر درمان ظاهر شدند و خبرنگاران گیلانی اولین خبرنگاران در کشور بودند که واکسینه شدند.

وی با تأکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: تاکنون چندین دوره آموزش خبرنگاری همچون حقوق و رسانه، خبرنگاری اقتصادی، تجربه‌نگاری و اخلاق رسانه برای خبرنگاران استان برگزار شد و این روند استمرار خواهد یافت.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های گیلان با بیان اینکه اولین قرارگاه جهادتبیین در گیلان تشکیل شده است، گفت: تفاهم‌نامه خانه مطبوعات با علوم پزشکی گیلان در راستای تسهیل امور درمانی خبرنگاران، بخشودگی جرائم رانندگی خبرنگاران در زمان کرونا و ... از جمله اقدامات انجام شده است.

وی همچنین خواستار راه‌اندازی مرکز آموزش خانه مطبوعات و تخصیص واحدهای مسکونی به خبرنگاران شد.

همایش تجلیل از اصحاب رسانه گیلان برگزار شد

همچنین در این مراسم، نوشین کریمی به نمایندگی از خبرگزاری‌های استان، رضا عاطفی به نمایندگی از پایگاه‌های خبری و مریم غلامپور به نمایندگی از رسانه‌های مکتوب استان گیلان، طی بیاناتی به جایگاه و رسالت خبرنگاری و مشکلات این حوزه پرداختند.

در پایان برنامه نیز از خانواده شهدای رسانه گیلان، شهیدان اخوان، ثابت‌قدم و اسحاقی و همچنین خانواده اهالی فقید رسانه استان، زنده‌یاد اکبر محبوبی‌فر، منوچهر رجا و سیدگلمیر ساداتی و نیز پیشکسوتان عرصه خبر، مرتضی لطفی‌نژاد، طاهر خیامی و عبدالله بشارتی به نمایندگی از جامعه خبرنگاران گیلان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha