برپایی «روضه خانگی، زندگی حسینی» در منازل خانواده‌ شهدا
کد خبر: 4079881
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

برپایی «روضه خانگی، زندگی حسینی» در منازل خانواده‌ شهدا

در راستای اجرای ویژه برنامه‌های محرم و صفر، برنامه «روضه‌های خانگی، زندگی حسینی» در قالب چهل برنامه در منازل خانواده شهدای منطقه ۱۳ برپا می‌شود.

«روضه خانگی، زندگی حسینی» در منازل خانواده‌های شهدای منطقه ۱۳

محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه 13 شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا اعلام کرد: ویژه برنامه روضه‌های خانگی، زندگی حسینی تا اربعین حسینی در قالب چهل برنامه در سطح نواحی چهارگانه و منازل خانواده معظم شهدای منطقه با قرائت زیارت عاشورا و روضه با محوریت تبیین مولفه‌های فرهنگ حسینی در حال برگزاری است.

به گفته وی این برنامه‌ها با شعار «نجات اهل عالم با حسین(ع) است» و به منظور ترویج و تبیین سبک و سیره زندگی اباعبدالله الحسین(ع) توسط اداره ایثارگران معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی اجرایی می‌شود.

شهردار منطقه 13 افزود: ماه محرم، ماه بیداری امت اسلام و آشنایی عمیق با فرهنگ ناب اسلامی است و باید در کنار عزاداری برای سالار شهیدان هدف آن بزرگوار از قیام خونین کربلا در جامعه بیش از پیش تبیین شود.

احمدی ادامه داد: فرهنگ ایثار و مقاومت سرمایه بزرگی است که ملت ایران همواره با این مؤلفه‌های مهم عزت و افتخار آفریده‌اند و روضه‌های خانگی و خانوادگی محلی برای انتقال مفاهیم تربیتی و دینی است و شرکت در آئین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) پالایش دل، صفای قلب و زنده نگه داشتن مکتب حسینی است.

انتهای پیام
captcha