اعزام موکب فرهنگی «آل یاسین» خراسان‌جنوبی به عراق
کد خبر: 4079949
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

اعزام موکب فرهنگی «آل یاسین» خراسان‌جنوبی به عراق

کریمیان گفت: موکب فرهنگی و هنری «آل یاسین» خراسان جنوبی در قالب ۸۰ نفر به منظور ارائه خدمات مختلف به زوار اربعین حسینی به کشور عراق جهت استقرار در شهر کاظمین اعزام می شوند.

مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از حوزه هنری خراسان‌جنوبی، مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی، امروز 31 مردادماه اظهار کرد: موکب فرهنگی هنری آل یاسین خراسان جنوبی به منظور ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی به کشور عراق اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: موکب فرهنگی هنری «آل یاسین» در سال 1397 تاسیس شده است و تمرکز این موکب ارائه خدمات مختلف فرهنگی و هنری در شهر کاظمین است.

کریمیان با بیان اینکه 80 نفر در قالب موکب «آل یاسین» به عراق اعزام می‌شوند، گفت: این موکب شامل گروه روحانیون وذاکرین اهل بیت(ع)، گروه نمایش تعزیه خوانی، تئاتر خیابانی و پرده خوانی، گروه سرود، گروه کودک و نوجوان، گروه رادیو و تلویزیون و گروه اکران مردمی آثار تجسمی است.

وی در خصوص فعالیت‌های این موکب در سال گذشته عنوان کرد: موکب «آل یاسین» طی سال گذشته در اربعین حسینی اقدام به اجرای نمایش خیابانی مدافعان حرم، صبح خاطره و رونمایی از یک کتاب کرده است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی به اهداف برپایی موکب «آل یاسین» اشاره کرد و افزود: از جمله اهداف برپایی این موکب می توان به تبیین قیام عاشورا و حرکت اربعین حسینی، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه محتوای دینی و اعتقادی در قالب هنر اشاره کرد.

وی یادآور شد: موکب «آل یاسین» در خیابان صاحب الزمان در مقابل حرم امامین کاظمین در قالب تولیدات فرهنگی و هنری و رسانه‌ای امسال به خدمت رسانی به زائران حسینی خواهد پرداخت.

انتهای پیام
captcha