جوایز حداقلی و هزینه‌های حداکثری عامل بی‌انگیزگی متسابقان قرآنی است
کد خبر: 4081675
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
قره‌شیخلو بیان کرد:

جوایز حداقلی و هزینه‌های حداکثری عامل بی‌انگیزگی متسابقان قرآنی است

داور بین‌المللی قرآن در رابطه با عوامل عدم ایجاد انگیزه برای متسابقان قرآنی گفت: گاه برای دکور و تزئینات حاشیه‌ای و جانبی مسابقات میلیاردها تومان هزینه می‌شود، اما با جوایز حداقلی چه انگیزه‌ای برای شرکت‌کنندگان باقی می‌ماند؟

مهدی قره شیخلو، داور بین المللی قرآن

مهدی قره‌شیخلو، قاری و داور بین‌المللی قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص مهم‌ترین مسئله در ترویج فعالیت‌های قرآنی گفت: کار قرآنی در کشور زمانی به ثمره خوب می‌نشیند که هم مسئولان وظیفه خود را نسبت به قرآن انجام دهند و هم مردم. متأسفانه در هر دو بخش مشکل داریم؛ چراکه بسیاری از مسئولان انگیزه کافی برای کار قرآنی ندارند و این کار را کاری مستحب می‌بینند و در حرف و شعار خیلی خوب صحبت می‌کنند، اما وقتی پای کار در میان باشد کسی پای کار نیست.

قره‌شیخلو ادامه داد: مردم نیز در جلسات قرآن حضور جدی ندارند. عموم مردم در دو ماه محرم و صفر در عزاداری سیدالشهدا(ع) بسیار با انگیزه شرکت دارند و برای حضور حتی در ساعات پایانی شب وقت گذاشته، حمایت و پشتیبانی می‌کنند. چندصد میلیارد تومان در ایام محرم صرف عزاداری می‌شود که البته اقدامی شایسته است و باید روز به روز نیز تقویت شود، اما برای قرآن چه میزان هزینه می‌شود؟

این داور بین‌المللی تأکید کرد: هیچ تفاوتی بین اباعبدالله(ع) و قرآن وجود ندارد، امام حسین(ع) یعنی قرآن و قرآن یعنی امام حسین(ع)؛ پس چرا برای فعالیت‌های قرآن این جدیت وجود ندارد و متأسفانه هم مسئولان در انجام وظایف کوتاهی می‌کنند و حق مطلب برای اخذ بودجه، ایجاد هماهنگی، خوش‌قولی و ... ادا نمی‌شود و مردم نیز در این حوزه جدی نیستند. وقتی جوایز متسابقان با مدت زمان طولانی تقدیم می‌شود قطعاً انگیزه متسابق را از بین خواهد برد.

وی ادامه داد: گاه برای دکور و تزئینات حاشیه‌ای و جانبی مسابقات میلیاردها تومان هزینه می‌شود، اما جوایز حداقلی است چه انتظاری برای ارتقای انگیزه وجود دارد؟ مسئولان باید در کنار بالا بردن آمار کمّی و حضور جدی داوطلبان در مسابقات، وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و درست کار کنند.

قره‌شیخلو در پایان بر ضرورت حضور مردم در فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: اتفاقی که در محرم از سوی مردم در اقامه عزای حسینی رقم می‌خورد در ماه رمضان در حوزه قرآن می‌افتد، در این ایام همه پای کار جلسات قرآن به ویژه مراسم جزءخوانی هستند، اما این حس و تداوم آن در طول سال در مردم وجود ندارد؛ لذا اگر قرار باشد اتفاق درستی بیفتد و فاصله ایجاد شده بین ما و قرآن کم شده و از بین برود همه مسئولان در روش و نگرش تجدید نظر کنند و از سوی دیگر مردم باید جدی‌تر در میدان حاضر باشند. فعلاً به قول معروف توپ بین مردم و مسئولان پاس‌کاری می‌شود در صورتیکه هریک در جایگاه خود باید به تکالیف خود عمل کنند.  

انتهای پیام
captcha