پیش‌بینی حضور ۷ میلیون زائر در دهه پایانی ماه صفر در مشهد
کد خبر: 4081892
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

پیش‌بینی حضور ۷ میلیون زائر در دهه پایانی ماه صفر در مشهد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: حضور هفت میلیون زائر امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر در شهر مشهد را پیش‌بینی می‌کنیم.

سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضویسیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درخصوص تمهیدات این اداره‌کل برای دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: حضور 7 میلیون زائر امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر در شهر مشهد را پیش‌بینی می‌کنیم. اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در راستای وظایف خود پس از ستاد خدمات سفر، آمادگی کامل دارد همچنین همه اعضای ستاد خدمات سفر با مدیریت حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌‌نژاد کمیته‌بندی شدند و آمادگی‌شان را اعلام کردند.

وی در خصوص تمهیدات اسکان موقت و دائمی زائران بیان کرد: از تمام زیرساخت‌های آستان قدس رضوی، مدارس آموزش و پرورش و خوابگاه‌های دانشگاه‌ها و ... استفاده ‌شده است و تاکنون مقدمات حضور 500 هزار نفر شب اقامت زائر پیش‌بینی شده و درصدد هستیم، این رقم را افزایش دهیم، همچنین قرار است در جلسه‌‌ای با هیئت‌های مذهبی زیرساخت‌ها به ایشان اعلام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص احتمال کمبود نان و تمهیدات تأمین آن در مناطق اطراف حرم مطهر رضوی اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که با تأسیسات گردشگری چون هتل‌ها و ... و نیز فرمانداری صورت گرفته، آمادگی طبخ نان برای تمام زائرین ایجاد شده است تا مردم و زائرین مدت زمان زیادی را برای خرید نان قرار ندهند.

موسوی گفت: بنا بر آن است که با همکاری فرمانداری به برخی هتل‌ها که امکانات طبخ نان دارند، آرد اختصاص داده شود تا هم برای دیگر تأسیسات گردشگری و هم برای سایر زائرین مشکل طبخ نان نباشد.

انتهای پیام
captcha