تولید و پخش 15 هزار دقیقه برنامه در دهه اول محرم از صدا و سیمای آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4081929
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

تولید و پخش 15 هزار دقیقه برنامه در دهه اول محرم از صدا و سیمای آذربایجان‌غربی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی گفت: تولید و پخش 15 هزار و 907 دقیقه برنامه با موضوع فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی و تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر و... از برنامه‌های صدا و سیمای آذربایجان‌غربی در دهه اول محرم بود.

مسعود مجرد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربیمسعود مجرد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی در مورد برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان در دهه اول ماه محرم اظهار کرد: امسال هم شیفتگان اباعبدالله الحسین(ع) با شعور نشات گرفته از شور حسینی به پیشگاه مولای خود عرض ارادت کردند و درهمین راستا صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی با برنامه‌ریزی ویژه و ساماندهی گروه‌های تصویربرداری، تولیدی، خبری و فنی اوج دلدادگی و شور حسینی مردم عزادار شهرها و روستاهای استان به سید و سالار شهیدان را از شبکه‌های سراسری، برون مرزی و استانی در قاب‌بندی‌های متعدد به تصویر کشید.

وی افزود: تولید و پخش 15 هزار و 907 دقیقه برنامه با موضوع فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی و تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر، پخش عزاداری‌های مردم به ویژه روستاهای استان در راستای عدالت رسانه‌ای، پوشش گسترده رادیویی و تلویزیونی، 42 ارتباط زنده با شبکه‌های یک، دو ، سه و پنج و شبکه‌های خبر، قرآن، برون مرزی و سایر شبکه‌های سراسری از عمده فعالیت‌های صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی دردهه اول محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی محسوب می‌شود.

مجرد بیان کرد: پخش 10 هزار دقیقه برنامه و حضور در شبکه‌های سراسری تهران، آموزش، قرآن، یک، دو، سه،خبر، برون مرزی و ایجاد ارتباط زنده و مستقیم با شهرستان‌ها، پخش تصاویرعزاداری مردم 15 شهرستان استان در قاب شبکه‌های سراسری به مدت 268  دقیقه، پوشش تصویری عزاداری‌های مردم سراسراستان و روستاها به صورت همزمان در قاب شبکه استانی از برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان‌غربی بوده است.

وی ادامه داد: پخش زنده مراسم شیرخوارگان حسینی، احلی من‌العسل، تجمع لبیک یاحسین، نماز ظهر عاشورا، مقتل خوانی و شام غریبان از خیابان سرداران و مسجد لطفعلی‌خان، پخش زنده عزاداری از حسینیه ثارالله، حسینیه علی بن‌موسی‌الرضا، مسجد سید جواد، خیابان سرداران، خیابان امام، خیابان عطایی، محلات کشتارگاه ، ایثار  سطح شهر و روستاهای امامزاده و چنقرالو، کشتیبان، قولنجی ، حیدرلو و کوله از سایر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ضبط عزاداری هئیات مذهبی سطح استان و پخش به صورت میان برنامه از شبکه استانی، ضبط و پخش 13 قسمت مسابقه استعدادیابی مداحی با عنوان مرثیه، 15 ارتباط زنده با کربلای معلی از اول محرم به مدت 225 دقیقه و نیز استفاده از دوربین‌های پرنده برای ایجاد زیبایی‌های تصویری از سایر اقدامات سیمای استانی به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بود.

وی گفت: شبکه رادیویی چی‌چست نیز در دهه اول ماه محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت زنده پنج هزار و 50 دقیقه در برنامه‌های رادیویی شبکه استانی همچون؛« عشق حسینیه‌سی، زیرگنبد کبود، سلام یاشایش، اجابت چاغلاری، فصل جوانی، سئوگی سارایی، جوانه‌های چی‌چست، قاصدک، کندیمیز، عزاداری مساجد و برنامه فلکلور ائل‌سوزی با موضوع محرم و قیام عاشورا را پخش کرده است.

مجرد عنوان کرد: این شبکه رادیویی با پخش برنامه کردی شب‌بخیر، ویژه برنامه تاسوعا و عاشورا با عنوان عشق قافله‌سی و ارتباط گزارشی در ایام تاسوعا و عاشورا با شهرستان‌های خوی، میاندوآب، نقده و چالدران و 21 ارتباط با هفت مرکز استانی صداوسیما از جمله تبریز، اردبیل، زنجان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم و فارس همراه با مردم استان به پوشش عزاداری‌ها و تبیین نهضت امام حسین(ع) پرداخت.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های رادیویی در ایام دهه اول محرم افزود: پخش آنونس‌ها و نواهای عاشورایی، پخش آیتم‌های مرتبط با محرم، پخش گزارش از عزاداری روستاهای استان، توجه ویژه به عدالت رسانه‌ای از سایر اقدامات صدای مرکز آذربایجان‌غربی بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی اضافه کرد: 371 خبر، گزارش، پخش محلی و برنامه به مدت 558 دقیقه و ارسال 131 گزارش تلویزیونی، رادیویی و خبر مکتوب به تهران به مدت 219 دقیقه، تهیه گزارش‌های مختلف خبری در خصوص عزاداری مردم ارومیه و شهرستان‌های استان در دهه اول محرم از برنامه‌های بخش خبر مرکز آذربایجان‌غربی بود.

وی ادامه داد: بخش خبر مرکز آذربایجان‌غربی با پوشش خبری روز تاسوعا و عاشورا با حضور هشت اکیپ  و بارگذاری اخبار و عزاداری‌های مردم در سایت خبرگزاری و پوشش خبری مراسم عزاداری شهرستان‌ها با استفاده از ظرفیت دفاتر خبری در 19 شهرستان در بخش‌های مختلف خبر و نیز با پوشش عزاداری 52 مسجد در نقاط مختلف شهر ارومیه به انعکاس شور حیسنی مردم استان پرداخت.

مجرد اظهار کرد: معاونت فنی مرکز نیز با آماده سازی 13 گروه فنی و ستادی و بهره‌مندی از ظرفیت خبرنگاران شهرستان‌ها با برقراری ارتباط زنده تلویزیونی از 15 شهرستان از جمله نقده، شاهین‌دژ، بازرگان، خوی، سلماس، شوط، اشنویه، میاندوآب، پیرانشهر، سردشت، چایپاره، پلدشت، قوشچی، تکاب و ماکو روایتگر عزاداری‌های مردم آذربایجان‌غربی بود.

وی یادآور شد: معاونت فنی مرکز در 6 نقطه از سطح شهر ارومیه با پخش همزمان تصاویر دریافتی در قاب‌بندی شبکه استانی، علاوه بر ارومیه، با ایجاد زیر ساخت‌ها و امکانات فنی در راستای شعار هویت محوری و عدالت‌گستری رسانه ملی توانست عزاداری شهرستان‌ها و روستاها را به طور کامل با سیگنال‌رسانی پایدار پوشش دهد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی افزود: معاونت فضای مجازی نیز با طراحی و ایجاد صفحه ویژه محرم در وب سایت مرکز، تولید فتوکلیپ تهیه شله زرد در ایام محرم از آداب و رسوم مردم آذربایجان‌غربی، تولید 10 کمیک موشن کودک با عنوان یار کوچک امام حسین(ع) به مدت 20 دقیقه، معرفی مداحان نوجوان استان در قالب مسابقه مرثیه در 11 کلاکت به مدت 40 دقیقه، بازتولید عزاداری‌های مساجد در شهر و روستاها در ایام محرم در 20 کلاکت به مدت 200 دقیقه فعالیت داشت.

وی بیان کرد: تولید دو کلاکت از تلاش همکاران به مدت دو دقیقه، تولید فتوکلیپ (پادکست) از مداحی مداحان و شاعران برتر استان در دو کلاکت هفت دقیقه‌ای، انتشار سخنرانی‌های ویژه محرم در 10 کلاکت به مدت 30 دقیقه و پوشش رسانه‌ای عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب 150 عکس که فضای مجازی مرکز آذربایجان‌غربی در مجموع 299 دقیقه در ایام محرم تولید محتوا داشته است.

 

انتهای پیام
captcha