چهارمین همایش شعر «نیستان سرخ» در کرمان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4082108
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵

چهارمین همایش شعر «نیستان سرخ» در کرمان برگزار شد + عکس

چهارمین همایش شعر «نیستان سرخ» با موضوع عاشورایی، در جوار مرقد مطهر شهید گمنام در بوستان مادر برگزار شد.

سیدعلی منصوریان دبیر انجمن ادبی دل عالم

به گزارش ایکنا از کرمان، چهارمین همایش شعر نیستان سرخ با موضوع عاشورایی، شامگاه، ۸ شهریورماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از شاعران آیینی استان در جوار مرقد مطهر شهید گمنام در بوستان مادر برگزار شد.

سیدعلی منصوریان، دبیر انجمن ادبی دل عالم در جریان این مراسم به خبرنگار ایکنا از کرمان گفت: تاکنون سه همایش شعر عاشورایی نیستان سرخ در کرمان برگزار شده است و چهارمین دوره این همایش پس از مدتی وقفه به دلیل شیوع کرونا، با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و حوزه هنری کرمان برگزار شد.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ شاعر از شاعران برتر آیینی سراسر استان برای شرکت در این همایش دعوت شده‌اند، گفت: همایش نیستان سرخ هر ساله به صورت یک روزه برگزار می‌شد و امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سه همایش برگزار خواهد شد که یکی از آن‌ها در پایان ماه صفر و با موضوع امام رضا(ع) خواهد بود.

منصوریان ادامه داد: همایش شعر آیینی نیستان سرخ هرساله به معرفی یکی از شاعران قدیمی کرمان اختصاص داشته است که سال گذاشته جیحون انتخاب شد و امسال نیز برای انتخاب شاعران در دو همایش آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

گفتنی است، در این همایش شاعران حاضر در جلسه به خواندن اشعار خود با موضوع عاشورا پرداختند.

انتهای پیام
captcha