خودکفایی پدافند هوایی در حوزه ساخت تجهیزات
کد خبر: 4082241
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

خودکفایی پدافند هوایی در حوزه ساخت تجهیزات

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) گفت: امروز در حوزه ساخت سامانه‌های موشکی، توپخانه‌ای، جنگالی، راداری و همه تجهیزاتی که یک پدافند هوایی مقتدر نیاز دارد به خودکفایی رسیده‌ایم.

محمدرضا معصومی، فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا معصومی، فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع)، در آستانه فرارسیدن روز پدافند هوایی، اظهار کرد: با توجه به فرمان تاریخی رهبری در بحث پدافند هوایی، از سال 87 در واقع پدافند هوایی که در دوران گذشته به صورت فرماندهی در دل نیروی هوایی بود، به صورت نیروی مستقل و نیروی دوم در ارتش ادامه کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: تاکنون شاهد موارد بسیاری در پدافند هوایی بودیم، رزمایش‌های خوبی به‌صورت مستقل و یا مشترک با نیروهای دیگر صورت پذیرفته و در چند روز گذشته نیز شاهد یکی از رزمایش‌های پهبادی بودیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) ابراز کرد: ارتقا و تجهیز سامانه‌ها در طول 13سال که از استقلال پدافند هوایی می‌گذرد، از توانمندی‌های پدافند هوایی است. همچنین توانسته‌ایم رابطه خوبی با صنایع داخلی داشته باشیم و با پتانسیلی که در پدافند هوایی داریم، صنعت را به سمتی برده که نیازمندی‌های تجهیزاتی را به سمت بومی‌سازی هدایت کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در حوزه ساخت سامانه‌های موشکی، توپخانه‌ای، جنگالی، راداری و همه تجهیزاتی که یک پدافند هوایی مقتدر نیاز دارد، به خودکفایی رسیده‌ایم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) گفت: خوشبختانه امروز با انبوه و تنوع سامانه‌های پدافندی که در صنعت ساخته شده است، جزء یکی از کشورهایی هستیم که محکم‌ترین و مستحکم‌ترین نیروی پدافند هوایی در منطقه را دارد.

انتهای پیام
captcha