نحوه انتخاب کوله‌پشتی مناسب پیاده‌روی اربعین + فیلم
کد خبر: 4082288
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
سلامت در زیارت/ 3

نحوه انتخاب کوله‌پشتی مناسب پیاده‌روی اربعین + فیلم

کوله‌پشتی با بندهای پهن که بند سینه‌ای و شکمی و فرم ارگونومی بدن را دارد، بهترین کوله‌پشتی است که اگر محتوای آن را درست انتخاب کنید و بچینید همراه خوبی در پیاده‌روی اربعین خواهد بود.

ارسال نشود/ مهم‌ترین نکات انتخاب کوله‌پشتی مناسب پیاده‌روی اربعین + فیلم

به گزارش ایکنا، مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین در پیش است و زائران راهی سرزمین داغ‌ها، دردها و حماسه‌های بزرگ خواهندشد تا عظمت حماسه حسینی را در چهلمین روز از واقعه بزرگ عاشورا گرامی‌ بدارند.

خبرگزاری ایکنا، برای همراهی با زائران اربعین حسینی مجموعه‌ای ۱۰ قسمتی از مهم‌ترین مواردی که زائران اربعین حسینی باید در خصوص مراقبت از سلامتی خود بدانند را با تدریس مرجان مشگل‌گشا، مدرس جمعیت هلال احمر با عنوان «سلامت در زیارت» مهیا کرده است که خواندن و مشاهده این جلسات آموزشی می‌تواند آگاهی لازم برای سفر معنوی اربعین را به زائران ارائه کند.

در جلسه سوم از این مجموعه، با نحوه انتخاب کوله پشتی مناسب برای اربعین، انتخاب وسایل و چینش صحیح محتویات کوله‌پشتی آشنا می‌شوید.

زائران محترم؛ برای بردن وسایل خود به پیاده‌روی اربعین نیاز به کوله پشتی دارید پس باید بدانید این کوله‌پشتی چه شرایطی باید داشته باشد. کوله پشتی که انتخاب می‌کنید باید بندهای پهنی داشته باشد تا به طور کامل بر روی سر شانه شما قرار بگیرد. فرم ارگونومی بدن را داشته باشد تا روی پشت شما فشار ایجاد نکند. حتماً بند سینه‌ای و ترجیحاً بند شکمی هم داشته باشد. به یاد داشته باشید هر چیزی را که می‌خواهید داخل کوله‌پشتی قرار دهید را یک گوشه جمع کنید و به این ترتیب وسایل را داخل کوله قرار دهید؛ وسایلی که کمتر نیاز دارید را انتهای کوله، وسایلی که سنگین‌تر هستند به سمت پشتی کوله، وسایلی که سبک‌تر هستند به سمت خارجی کوله پشتی و وسایل پرکاربردتان را بالای کوله قرار دهید.

در داخل کوله‌پشتی سفر اربعین باید چه وسایلی را بگذاریم؟ اولین پیشنهاد ما همراه داشتن وسایل شخصی از جمله قاشق و جنگال‌های چند منظوره تاشو است. شما یک بشقاب و یک لیوان، یک ملحفه و حوله نخی نیاز دارید. یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، دمپایی، داروهای شخصی، مسواک، خمیر دندان، دینار عراقی، مهر شخصی(ترجیحاً جانماز)، اسپری الکل، دستمال کاغذی و دستمال مربوط، پاور بانک، دفترچه یادداشت و در صورت امکان سه راهی بهتر است همراه ببرید.

بانوان نیز همراه بردن وسایل شخصی بانوان را فراموش نکنند چون ممکن است به آن نیاز پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha