پیام تسلیت رئیس حوزه هنری لرستان به مناسبت درگذشت مرحوم مهران‌نژاد
کد خبر: 4082306
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

پیام تسلیت رئیس حوزه هنری لرستان به مناسبت درگذشت مرحوم مهران‌نژاد

رئیس حوزه هنری لرستان در پی در گذشت ذاکر و مداح اهل‌بیت(ع) زنده‌یاد حاج لطف‌الله مهران‌نژاد پیام تسلیت صادر کرد.

پیام تسلیتبه گزارش ایکنا از لرستان، سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری لرستان به مناسبت در گذشت ذاکر و مداح اهل‌بیت(ع) زنده‌یاد حاج لطف‌الله مهران‌نژاد پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

«اِنَّالِلَه وَاِنَّااِلَیْهِ رَاجِعُوْنَ

درگذشت ذاکر و مداح بااخلاص اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) زنده یادحاج لطف‌الله مهران‌نژاد موجب تأسف و تأثر فراوان شد.

این ذاکر حسینی، عمر خویش را در مدح و رثای اهل‌بیت و سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) سپری کرد و الگویی شایسته ای برای ذاکران و مداحان خاندان نبوت بود.

حوزه هنری لرستان فقدان ذاکر با اخلاص و پیشکسوت مدح و مرثیه و تربیت یافته مکتب شیعه و اهل‌بیت(ع) را به بازماندگان محترم و جامعه مداحان لرستان تسلیت عرض نموده و علوّ درجات و حشر با اولیای الهی را برای آن فقید سعید مسئلت می‌نماید».

لطف‌الله مهران‌نژاد متولد ۱۳۲۴ شهرستان سلسله لرستان، بازنشسته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۷۵، پیر غلام و مداح اهل‌بیت(ع) از سال ۱۳۳۹ مداحی را به سبک محلی لری و لکی شروع کرد.

وی با همکاری دوستان در سال ۱۳۴۵ هیئت زنجیرزنی قمر بنی‌هاشم(ع) الشتر را تاسیس و در سال ۱۳۴۸ هیئت دعای ندبه و در سال ۱۳۵۸ هیات قرائت قرآن قائمیه را در همان شهر تأسیس نمودند.

حاج لطف‌الله مهران‌نژاد در زمان جنگ تحمیلی در جبهه حضور یافتند و همچنین در آموزش و پرورش شهر الشتر در اجرای طرح شهید رجایی همکاری داشتند.

وی در همایش بین‌المللی پیر غلامان اهل‌بیت(ع) که سال ۱۳۹۳ در استان خوزستان شهرستان اهواز با حضور ۸۵۰ مداح برگزار شد جزء ۱۵ نفر برگزیده معرفی شدند.

از جمله فعالیت‌های ایشان، تشکیل جلسات قرآنی، تعلیم و پرورش نوآموزان قرآنی و مداحان و نیز همکاری با جلسات قرآنی مرحوم وجودی، هیئت زنجیرزنی علی ابن ابیطالب(ع) خرم‌آباد و نیز ارتباط نزدیک با مرحوم کافی می‌باشد.

وی در دهه ۸۰ فعالیت خود را با حوزه هنری لرستان آغاز و در آن سال‌ها غم نوای ۴ گزیده نوحه‌های حاج لطف‌الله مهران‌نژاد با عنوان «سرو روان» از سوی حوزه هنری تولید شد.

در نوحه‌های مرحوم مهران‌نژاد شعرهای حاج حیدر اکبری، مرحوم سامانی، منصوری، رضا حسنوند (شوریده لرستانی) بیش از سایر شعرا شنیده می‌شود.

غم نوای ۴ گزیده نوحه‌های حاج لطف‌الله مهران‌نژاد در سال ۱۳۴۸ شهرستان الشتر است.

مرحوم حاج لطف‌الله مهران‌نژاد طی هفته جاری در سن ۷۷ سالگی به لقاءالله پیوست.

انتهای پیام
captcha