کتاب «جان آتش» در یزد منتشر شد
کد خبر: 4082385
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۰

کتاب «جان آتش» در یزد منتشر شد

کتاب «جان آتش» روایتی از زندگی فرمانده شهید محمدکاظم واعظ، به قلم معلم یزدی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

کتاب «جان آتش»به گزارش ایکنا از یزد، کتاب «جان آتش» روایتی از زندگی و مجاهدت‌های شهید «محمدکاظم واعظ» از فرماندهان یزدی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس نوشته محمد بلوچی از نویسندگان فعال استان و یکی از رویش‌های کارگاه‌های داستان‌نویسی حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر با شمارگان هزار و 250 نسخه روانه بازار نشر شد.

این کتاب در قالب یک زندگی‌نامه‌ داستانی جذاب و خواندنی، روایتگر بخشی از زندگی خصوصی، شغلی، رزمندگی و ایثارگری شهید واعظ از زبان همسر، خواهران، برادرها و هم‌رزمانش است. در انتهای کتاب نیز تصاویری از نامه‌ها، وصیت‌نامه و تمثال شهید در دفاع مقدس و پس از شهادت آورده شده است.

محمد بلوچی، نویسنده یزدی درخصوص انتشار نخستین اثرش گفت: جان آتش خاطره‌گویی صرف نیست و بیشتر روایتی مبتنی بر عناصر داستان است. در واقع می‌توان گفت یک مستند ـ درام است که هم نوجوان‌ها و هم بزرگسالان می‌توانند آن را بخوانند.

وی با بیان اینکه این اثر بیشتر بر روایت‌های شخصیِ برادران، خواهران و همسر شهید تأکید دارد، افزود: در این اثر سعی کردم نحوه ارتباط بین شهید و خواهران و برادرانش و همچنین هشت سال صحنه‌ بیم و امیدی که همسر شهید از سر گذرانده را برای مخاطب بیان کنم و از این دریچه به موضوع پرداختم.

این معلم هنرمند درباره انگیزه‌ خود از نوشتن این کتاب اظهار کرد: برایم مهم بود که بدانم زندگی یک ارتشی در زمان جنگ چگونه بوده و چه تفاوتی با بسیجی‌ها، رزمنده‌ها و سپاهی‌های آن دوره داشته است. البته ممکن است سؤال شود که می‌شد این موضوع را در سایر کتاب‌های مرتبط با جنگ مطالعه و بررسی کرد و مستنداتی را دید اما نکته مهمی که درباره شهید واعظ وجود دارد این است که این شهید گرانقدر، هشت سال در جنگ حضور داشته و با توجه به مجاهدت‌ها و حضور طولانی در دفاع مقدس، متأسفانه هنوز به خوبی برای مردم معرفی نشده است.

بلوچی با اشاره به اینکه در مستندنگاری اگر سؤال‌ها به حد کافی دقیق و جزئی باشد لازم نیست از تخیل استفاده کرد، گفت: در این اثر فقط در ساختن صحنه‌ها و توصیف‌ محیط‌ها از تخیل استفاده کردم.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های داستان‌ و رمان‌نویسی در حوزه هنری یزد گفت: این دوره ها با توجه به بازه زمانی یک ساله و بلند مدت، بسیار مناسب و خوب است به ویژه برای کسی که اول راه است و نمی‌داند از کجا شروع کند. البته تنها با کلاس رفتن قرار نیست یک فرد نویسنده شود.

انتهای پیام
captcha