تمهیدات لازم برای تردد زائران اربعین در مرز باشماق مریوان در حال انجام است
کد خبر: 4082401
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

تمهیدات لازم برای تردد زائران اربعین در مرز باشماق مریوان در حال انجام است

رئیس حراست معاونت امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم در محورهای منتهی به پایانه‌ مرزی باشماق مریوان برای تردد و خدمات‌دهی به زوار اربعین حسینی اندیشیده شده و اقدامات تکمیلی در حال انجام است.

بازدید از مرز باشماق مریوان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، محمدصالح بیک‌پور، رئیس حراست معاونت امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامگاه گذشته، ۹ شهریورماه در سفر به استان کردستان و در بازدید از تأسیسات گردشگری و پایانه مرزی باشماق مریوان ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده به‌منظور فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی اظهار کرد: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده و به‌منظور ساماندهی سیل انبوه زائرانی که از سراسر کشور به عتبات عالیات مشرف شوند، پایانه‌ مرزی باشماق مریوان نیز برای تردد در ایام اربعین حسینی در نظر گرفته شد.

وی افزود: با توجه به اینکه برای اولین بار است تردد زائران از این مرز صورت می‌پذیرد، تمهیدات، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای انبوه زائرین حسینی در این مرز در نظر گرفته شود.

مشاور و رئیس حراست معاونت پارلمانی وزارت میراث‌فرهنگی بیان کرد: حضور زائران حسینی در مریوان ضمن به همراه داشتن برکات الهی، نویدبخش دست‌یابی به پیشرفت‌های خوب و وضعیتی مطلوب‌تر برای توسعه کردستان است.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به پتانسیل عظیم گردشگری و با عنایت به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی موجود در کردستان امیدواریم در سال‌های آتی شاهد رونق بیشتری در حوزه گردشگری مذهبی و ... در این منطقه باشیم.

کردستان؛ با تمام توان آماده خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی 

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در این بازدید از آمادگی تأسیسات گردشگری برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی خبر داد و گفت: در بازدیدهای انجام شده از تأسیسات گردشگری کردستان توسط تیم‌های نظارتی این اداره‌کل و ادارات مرتبط، زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌دهی شایسته به زوار در ایام اربعین حسینی آماده شده است.

وی افزود: تأمین امنیت کامل، برپایی ۹ موکب برای زائران، نصب تابلوهای راهنما، ساماندهی مسیر عبور به پایانه مسافری، شانه‌سازی، تعریض و آسفالت محور مریوان تا باشماق، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی در مرز باشماق، افزایش سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نظارت و بازرسی کلیه واحدهای اقامتی و پذیرایی، راه‌اندازی پارکینگ‌های موقت، برقراری و افزایش تاکسی سرویس ویژه زائران و جداسازی قسمت ترانزیت پایانه باشماق با پایانه مسافربری از جمله اقدامات ادارات خدمت‌رسان استان در این ایام است. 

وی با بیان اینکه تعامل و هم‌افزایی لازم در راستای خدمات‌دهی و اسکان زائران حسینی در تأسیسات گردشگری استان انجام شده است، یادآور شد: امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته زمینه‌ خدمات‌دهی مطلوب به زائران بیش از پیش در استان فراهم شود.

انتهای پیام
captcha