ثبت‌نام ۶۵۰۰ هزار زائر اربعین برای عبور از مرز باشماق
کد خبر: 4082411
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

ثبت‌نام ۶۵۰۰ هزار زائر اربعین برای عبور از مرز باشماق

فرماندار شهرستان مریوان گفت: تا کنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران اربعین در سامانه تردد مرزی برای عبور از مرز باشماق ثبت‌نام کرده‌اند.

اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان شامگاه گذشته، ۹ شهریورماه در بازدید رئیس حراست معاونت امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی از تأسیسات گردشگری و پایانه مرزی باشماق مریوان اظهار کرد: استان کردستان و به‌ویژه شهرستان مریوان تمامی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و انسان ساخت را دارد و می‌تواند یک مقصد متنوع و جذاب برای زائران اربعین حسینی باشد.

وی افزود: تردد زائران اربعین حسینی از مرز مریوان یک واقعه بزرگ فرهنگی برای کردستان است که باید از این مهم در زمینه تقویت بخش‌های دیگر برای رونق گردشگری و توسعه اقتصادی استان استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان مریوان بیان کرد: با همکاری مجموعه شهرستان و با پشتیبانی مدیریت استان اقدامات لازم در مرز باشماق مریوان برای پذیرش و تردد زائران اربعین حسینی مهیا انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه تردد مرزی برای عبور از مرز باشماق ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: تمهیدات لازم برای ورود و خروج آسان زائران انجام و زیرساخت‌ها تقویت شده و خوشبختانه مشکلی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

احمدی یادآور شد: تلاش ما این است تا ضمن ارائه خدمات مناسب و شایسته، زمینه اقامت یک شب را برای زائران اربعین حسینی در این شهرستان فراهم کنیم.

گفتنی است؛ نماینده اعزامی وزارتخانه ضمن تشکر از اقدامات و هماهنگی‌های به‌عمل آمده استانداری و مجموعه ادارات سطح استان، از زحمات فرماندار شهرستان مریوان تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha