مجالس روضه خانگی تقویت و ترویج یابد
کد خبر: 4082653
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

مجالس روضه خانگی تقویت و ترویج یابد

امام‌جمعه میاندوآب گفت: مجالس روضه، مجلس انسان‌سازی و نیروسازی برای انقلاب اسلامی و آینده انقلاب است لذا مجالس روضه خانگی را باید تقویت و ترویج کرد.

حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاندوآب ۱۱ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به آغاز پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: برای هیچ یک از امامان و پیامبران در تاریخ، اربعینی وجود ندارد و تنها برای امام حسین(ع) مراسم روز اربعین برگزار می‌شود، اربعین برای ایجاد مرکز ثقل در حکومت اسلامی، تبلور یافته است.

وی با بیان اینکه اربعین نماد وحدت و انسجام است، افزود: اربعین نماد اتحاد و همدلی زیر سایه محور ولایت و امامت است، دشمنان از اربعین در هراس هستند و می‌ترسند که اربعین به محور اتحاد مسلمانان جهان تبدیل شود.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه اربعین تنها یک زیارت نیست، ادامه داد: اربعین یک نماد و تجلیگاه امت اسلامی و نماد «حب الحسین یجمعنا» است.

وی از اربعین به عنوان نماد مقاومت نام برد و گفت: حرکت اربعین محور مقاومت بوده و تمام مسلمانان را به سمت محور مقاومت در مقابل استکبار جهانی سوق می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به اینکه در هیچ دین ‌و مذهبی، چنین حرکتی وجود ندارد، عنوان کرد: اربعین جلوه‌گاه اسلام سیاسی و اسلام ناب محمدی(ص) است، در همه جا ایثار، عشق، معنویت و اتحاد نمود دارد و نماد عظمتی برای وحدت مسلمانان حول محور ولایت است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی دل‌داده و رهرو ولایت هستند ، گفت: مردم ایران همواره در سالیان متمادی در مقابل استکبار ایستادگی و مقاومت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده بر لزوم برپایی مجالس روضه اشاره کرد و افزود: مجالس روضه، مجلس انسان‌سازی و نیروسازی برای انقلاب اسلامی و آینده انقلاب است لذا مجالس روضه خانگی را باید تقویت و ترویج کرد.

 

انتهای پیام
captcha