پیام آیت‌الله مدرسی به زوار اربعین حسینی
کد خبر: 4082969
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

پیام آیت‌الله مدرسی به زوار اربعین حسینی

آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در عراق در آستانه اربعین حسینی پیامی به زوار حسینی صادر کرد.

آيت‌الله‌العظمى سيدمحمدتقى مدرسی مرجع تقلید شیعیانبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آيت‌الله‌العظمى سيدمحمدتقى مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در عراق در آستانه اربعین حسینی پیامی خطاب به شيعيان جهان به‌خصوص زائران اربعين حسينی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«ای رهروان حرم سیدالشهدا علیه‌السلام!

۱- فرصتی طلایی نصیب شما گشته و از جانب خداوند توفیق پاک شدن از آلودگی گناه و تعصب روزیتان شده است. پس نفس خود را از هر آنچه باعث تلخی زندگی، تفرقه بین عزیزان و دشواری می‌شود، پاک کنیم و مسیر خود به‌سوی امام حسین علیه‌السلام را مسیری منزه، پاک و خالصانه قرار دهیم.

۲- باید خود را از بند کینه، تعصب، منافع شخصی و دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه رها سازیم که برای ما خطرناک‌ترینند، اینها غل و زنجیر شیطان هستند که ما را از صعود به قلمرو حقیقت باز می‌دارند، و نیز شایسته است به یکدیگر وفادار بوده و روابطی صادقانه و شایسته داشته باشیم.

۳- به تعبیر قرآن‌ کریم، مؤمنان صادق و صالح از درگاه خداوند می‌خواهند «در دل‌هایمان حسد و کینه‌ای نسبت به مؤمنان قرار مده»؛ همچنین در زیارت‌نامه امام حسین علیه‌السلام می‌خوانیم: «من در صلح و سازشم با کسی که با شما در صلح است و در جنگم با کسی که با شما در جنگ است و دوستم با کسی که شما را دوست دارد و دشمنم با کسی که شما را دشمن دارد.» محبت، قرب و ولایت حقیقی نسبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام باید این‌طور باشد که این همان ولایت الله است. اگر به این ولایت دست یافتیم، نسبت به همدیگر محبت خواهیم داشت. محبت منجر به همکاری و همفکری می‌شود و به این وسیله آرزوها و اهداف بزرگ محقق خواهند شد.

۴- امت ما امروزه نیازمند انسجام و تواصی بیشتر است. خداوند در قرآن‌ کریم بندگان صالح خود را به تواصی امر می‌کند و می‌فرماید: «به عصر سوگند، که انسان‌ها همه در زیانند، مگر کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند، و یکدیگر را به حق سفارش کرده و یکدیگر را به شکیبایی و استقامت توصیه نموده‌اند.» سفارش و تواصی شامل همه افراد می‌شود و کسی نباید خود را جدای از دیگران بداند.

۵- خداوند متعال به ما دستور داده به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم. ما مسئولیت داریم با یکدیگر همکاری کنیم. هدف‌های بزرگ جز با عزم راستین و همیاری ملی محقق نمی‌شود.

۶- زائرین گرامی! برماست که رساله حقوق امام زین‌العابدین علیه‌السلام را مطالعه کنیم و با مسئولیت خود و جنبه‌های مختلف آن آشنا شویم. در مسیر زیارت امام حسین علیه‌السلام به مسئولیت خود و چگونگی محقق کردن آن بیاندیشیم.

۷- هنگامی که به این رویکرد الهی در نهضت حسینی متصل می‌شویم و از اندیشه آسمانی و روح پاک حضرت، ایمانی نافذ و عزمی راسخ به ارمغان می‌گیریم، در واقع مسئولیتی بزرگ در راه تغییر و مبارزه با فساد و اصلاح جامعه بر عهده گرفته‌ایم. هم‌زمان نباید اخلاق حسنه و تعامل نیکو با دیگران را نیز فراموش کنیم.

در خاتمه از خداوند متعال می‌خواهیم زیارت امسال را پررونق‌تر و بابرکت‌تر از سال‌های پیشین قرار دهد و توفیق اطاعت و پیروی از سنت نبوی و راه و روش امام حسین علیه‌السلام را نصیب ما گرداند.»

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha