30 نفر از والدین شهدای لرستان در سه ماه اخیر درگذشتند
کد خبر: 4083005
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

30 نفر از والدین شهدای لرستان در سه ماه اخیر درگذشتند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان روایت، ثبت، ضبط و انتشار خاطرات مربوط به شهدا را یک ضرورت دانست و گفت: طی سه ماهه اخیر 30 نفر از پدران و ‌مادران شهدا و ایثارگران به فرزندان شهید خود پیوستند و این امر ضرورت توجه به تاریخ شفاهی را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌الله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌الله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان شنبه، 12 شهریور در همایش استانی «همیار شهید» که با حضور  مسئولان استانی و جمعی از پژوهشگران و نویسندگان و فعالان تاریخ شفاهی استان لرستان در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد، از دفاع مقدس به‌عنوان گنجینه‌ای از رشادت‌ها، سلحشوری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان و ایثارگران نام برد.

وی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره فداکاری، ایثار شهدا و رزمندگان قهرمان دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال به نسل جوان یک امر مهم است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری لرستان اضافه کرد: در دوران 97 روزه مسئولیت خود در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران متأسفانه 30 نفر از پدران و ‌مادران شهدا و ایثارگران به فرزندان شهید خود پیوستند و این امر ضرورت توجه به تاریخ شفاهی را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

هاشمی در ادامه به ابتکار حوزه هنری در برگزاری  این همایش و‌ کارگاه آموزشی اشاره کرد و افزود: انتخاب نام «همیار شهید» انتخابی شایسته و درخور شأن این آیین است و از برگزارکنندگان این برنامه قدردانی می‌کنم.

وی به اعلام آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در زمینه  ثبت و ضبط  تاریخ شفاهی  اشاره کرد و گفت: امیدوارم با همکاری بین نهادها و دستگاه‌های اجرایی شاهد تحولات خوبی در این عرصه باشیم.

انتهای پیام
captcha