نخستین سالگرد علامه حسن‌زاده آملی برگزار می‌شود
کد خبر: 4084593
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

نخستین سالگرد علامه حسن‌زاده آملی برگزار می‌شود

مراسم نکوداشت مرحوم علامه حسن‌زاده آملی و نخستین سالگرد رحلت ایشان در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مراسم نخستین سالگرد رحلت علامه حسن‌زاده آملی «علامه ذوالفنون» روز سه شنبه ۲۹ شهریورماه ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.
 
این مراسم با همکاری ستاد بزرگداشت نخستین سالگرد رحلت علامه حسن‌زاده آملی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
 
علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی، فیلسوف، فقیه، ادیب، منجم، ریاضیدان و عارف معاصر شیعه، متولد 1307 در روستای ایرا از توابع لاریجان آمل است و نزد اساتید بزرگی همچون مهدی الهی قمشه‌ای، علامه شعرانی، علامه طباطبایی و سید محمدحسن الهی تلمذ نمود.
 
از علامه حسن‌زاده آملی آثار فراوانی در فلسفه، عرفان، ریاضی، نجوم، ادبیات فارسی و عربی برجای مانده است. دیوان اشعار وی نیز مورد اقبال اهالی شعر و ادب فارسی قرار گرفته است.
 
علامه حسن‌زاده آملی ۳ مهر ۱۴۰۰ (۱۸ صفر ۱۴۴۳ق) و در 92 سالگی بر اثر بیماری قلبی در آمل درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.
 
در بخشی از پیام مقام معظم رهبری که بمناسبت رحلت علامه حسن زاده آملی صادر شده، آمده است:
 
این روحانی دانشمند و ذوفنون ازجمله چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم  و دل آشنایان را می‌نوازد و تواماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد. نوشته‌ها و منشات این بزرگوار منبع پرفیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود.
انتهای پیام
captcha