پژوهش‌سرای حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4084677
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

پژوهش‌سرای حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری راه‌اندازی می‌شود

مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در حوزه علمیه استان، پژوهش‌سرای حوزه در مدرسه علمیه امامیه شهرکرد تجهیز و راه‌اندازی می‌شود که مبلغ قابل توجهی نیز به این موضوع تخصیص یافت.

اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به سفر دو روزه آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و معاونین به استان در تشریح مصوبات این سفر، گفت: با توجه به ابلاغ اخیر حوزه علمیه مبنی بر بهره‌گیری از اساتید تخصصی به‌ویژه در مباحث قرآنی، حوزه علمیه استان در مقوله اساتید تخصصی در رشته‌هایی نظیر ادبیات، فقه، اصول، رجال، علوم عقلی و تجوید قرآن کریم با محدودیت مواجه است لذا در این سفر مقرر شد که حوزه علمیه استان در زمینه تأمین و بهره‌مندی از اساتید پشتیبانی شود؛ همچنین مقرر شد که کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی با قوت و غنای بیشتر در مدارس علمیه استان تداوم یابد.

وی در خصوص تأسیس پژوهش‌سرای حوزه علمیه استان، ادامه داد: تصمیم بر آن شد که این پژوهش‌سرا با توجه به زیرساخت‌های موجود تجهیز و راه‌اندازی شود که بر این اساس، این مرکز علمی و پژوهشی در مدرسه علمیه امامیه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود که مبلغ قابل توجهی به این موضوع تخصیص یافت.

سعیدی با تأکید بر چرایی انتخاب این مدرسه علمیه برای راه‌اندازی و تجهیز پژوهش‌سرای حوزه علمیه استان و با اشاره به اینکه این انتخاب تعمدی بود، تصریح کرد: مدرسه علمیه امامیه در زمنیه تربیت طلاب از سطح یک تا شش فعالیت دارد و لذا رفت و آمد طلاب سطوح عالی و پژوهشگران مراکز تخصصی استان به این مرکز علمی و پژوهشی در مدرسه امامیه می‌تواند زمینه‌ساز تعامل این محققان با طلاب سطوح پایین‌تر باشد که قطعاً تأثیرگذار خواهد بود و زمینه‌ساز نشاط و طراوت تحقیقاتی، ایجاد فضای علمی، انتقال تجربیات و اطلاعات، تشویق در جهت تحقیق و مطالعه و پژوهش در میان طلاب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان بیان کرد: در زمینه المپیادهای علمی حوزه علمیه استان، علاوه بر اساتید استانی، معمولاً ناچار هستیم از لجنه‌ علمی حوزه علمیه قم برای طرح سؤال استفاده کنیم که مستلزم هزینه زیاد است؛ خوشبختانه در سفر آیت‌الله اعرافی به استان مقرر شد که زمینه طرح این سؤالات از طریق لجنه‌های علمی فقه و اصول و ادبیات عرب مرکز مدیریت حوزه تسهیل شود.

سعیدی با اشاره به ایجاد یک معاونت جدید در چارت اداری مدیریت استانی حوزه علمیه، گفت: مقرر شد معاونت منابع انسانی و پشتیبانی در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تشکیل شود؛ وظایف این معاونت تا پیش از این، توسط مدیر حوزه علمیه پوشش داده می‌شد.

مدیر حوزه علمیه استان بیان کرد: در خصوص پروژهای عمرانی این نهاد، تصمیم بر آن شد که حداکثر ظرف دو سال آینده این پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند و برخی مدارس نیز تجهیز خواهند شد.

اسحاقی با اشاره به حضور مستمر اساتید حوزه علمیه قم جهت تدریس درس اخلاق، گفت: در سفر مدیر حوزه‌های علمیه کشور به استان تأکید شد که این حضور و همکاری بیش از پیش تقویت شود؛ همین تأکید بر تقویت و افزایش کمی و کیفی در مورد کارگاه‌های پژوهشی و آموزشی نیز از سوی مدیر حوزه‌های علمیه وجود داشت.

انتهای پیام
captcha