تبدیل سهرورد به قطب‌ گردشگری مذهبی استان زنجان
کد خبر: 4084720
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

تبدیل سهرورد به قطب‌ گردشگری مذهبی استان زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: اگر از ظرفیت‌های شهر سهرورد به نحو احسن استفاده شود، در آینده نزدیک این منطقه به‌ عنوان یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری و زیارتی مطرح خواهد شد.

سهرورد؛ قطب گردشگری

به‌ گزارش ایکنا از زنجان، سید سعید صفوی، ‌مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، صبح امروز، ۲۰ شهریور، در جلسه با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با اشاره به ظرفیت بالای شهر سهرورد، بیان کرد: سهرورد شهری است که به‌ واسطه شیخ اشراق، بخشی از فلسفه دنیا در آن به وجود آمده است اما متأسفانه آن‌ چنان‌ که باید و شاید به دنیا شناسانده نشده است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های شهر سهرورد در حوزه گردشگری به‌ خصوص در حوزه جهانی تاکید کرد و افزود: این شهر ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی دارد که باید با راهکارهای اصولی از آن استفاده شود.

این مسئول ادامه داد: در صورتی‌ که از ظرفیت‌های شهر سهرورد به نحو احسن استفاده شود، در آینده نزدیک این منطقه به‌ عنوان یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری و زیارتی مطرح خواهد شد که تحقق این امر نیازمند همکاری مردم و مجموعه مدیریت شهری از جمله شورا و شهرداری است.

صفوی همچنین به بحث پرداخت تسهیلات به هنرمندان از سوی وزارت میراث‌فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد اما انتظار داریم تا شورای شهر و شهرداری اطلاع‌رسانی خوبی در این‌ باره انجام دهند تا فرصت استفاده هنرمندان صنایع‌دستی از این تسهیلات فراهم شود.

انتهای پیام
captcha