جشنواره فیلم کوتاه «صاحب» در سقز به‌کار خود پایان داد
کد خبر: 4085027
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

جشنواره فیلم کوتاه «صاحب» در سقز به‌کار خود پایان داد

نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه «صاحب» با معرفی برگزیدگان و تجلیل از نفرات منتخب امروز، ۲۱ شهریورماه در شهرستان سقز به‌کار خود پایان داد.

نخستین جشنواره فیلم کوتاه «صاحب»

به گزارش ایکنا از کردستان، اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه «صاحب» هم‌زمان با روز ملی سینما امروز، ۲۱ شهریورماه با حضور نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار سقز و جمعی از مسئولان و هنرمندان عرصه فیلم کوتاه برگزار شد.

نخستین جشنواره فیلم کوتاه «صاحب» با شرکت 100 اثر و به داوری ابراهیم سعیدی، کاوه مظاهری و سالم صلواتی در سطح شهرستان سقز برگزار شد.

در بخش فیلمبرداری از میان کاندیداهای این بخش نوید زارع تصویر بردار فیلم «۳.۳۳ دقیقه»، حمید قوامی تصویر بردار فیلم «دستور» و وریا گلزاریان تصویربردار فیلم بابردوو جایزه بهترین فیلمبرداری شامل لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به حمید قوامی تصویربردار فیلم «دستور» از سنندج اهدا شد.

در بخش تدوین از میان ۳ کاندیدای این بخش لقمان سخنور، تدوینگر فیلم «دستور»، توفیق امانی تدوینگر فیلم «زلزله‌ بدون ریشتر» و آزاد صادقی تدوینگر فیلم «۳.۳۳ دقیقه»، جایزه بهترین تدوین شامل لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به توفیق امانی تدوینگر فیلم «زلزله بدون ریشتر» از سنندج رسید.

در بخش فیلمنامه‌نویسی از بین کاندیداهای این بخش جایزه بهترین فیلمنامه‌نویسی شامل لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به فیلمنامه فیلم «خولانه‌وه» به کارگردانی هژیر اسعدی اعطا شد. در بخش بهترین کارگردانی هیئت داوران از بین سه کاندید این بخش جایزه بهترین کارگردانی شامل لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به آزاد صادقی کارگردان فیلم «۳.۳۳ دقیقه» رسید.

در بخش بهترین دستاورد فنی هنری جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال به محمد احمدی، برای جلوه‌های ویژه فیلم «۳.۳۳ دقیقه» اهدا شده است. در بخش بهترین فیلم مستند از بین سه کاندید این بخش شامل «کاک ایرج» به کارگردانی جمشید فرجوند فردا از بیجار، «زلزله‌ بدون ریشتر» به کارگردانی فزید نیکخواه از مریوان و «زندگی بدون آرشیو» به کارگردانی برهان احمدی از سنندج جایزه بهترین فیلم مستند شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۵۰ میلیون ریال به فیلم کاک ایرج به کارگردانی جدید فرجوند فردا از بیجار اهدا شد

در بخش بهترین فیلم پویا نمایی از بین ۳ اثر «بالانس» و «پژواک» به کارگردانی بارزان رستمی و فیلم «خولانه وه» به کارگردانی هژیر اسعدی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال به فیلم «خولانه‌وه» به کارگردانی هژیر اسعدی اعطا شده است.

در بخش بهترین فیلم داستانی از بین چهار کاندید این بخش جایزه بهترین فیلم شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال را فیلم «دستور» به کارگردانی فرشید عبدی از سنندج کسب کرد.

در بخش بهترین فیلم اولی از بین چهار کاندیدای جشنواره، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال به فیلم «شاهد» اثر گلستان منصوری از سنندج رسید.

در این جشنواره جایزه ویژه دبیر جشنواره شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰ میلیون ریال اهدا شد به فیلم «چاوی نان» به کارگردانی خالد فرج‌زاده و جایزه ویژه حوزه هنری استان کردستان به فیلم «سه‌روک» به کارگردانی ژیوار فرج‌زاده از صاحب اعطا شد. همچنین از طراح سایت و طراح پوستر جشنواره نیز با اهدای لوح تقدیر تقدیر شد

گفتنی است؛ نخستین جشنواره فیلم کوتاه صاحب از ۱۹ نا ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ با حضور ۳۲ فیلم راه‌یافته به بخش نهایی در پارک کانی گومه شهر صاحب برگزار شد.

انتهای پیام
captcha