اربعین حسینی نماد اقتدار مسلمانان در برابر بدخواهان اسلام است
کد خبر: 4085807
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا:

اربعین حسینی نماد اقتدار مسلمانان در برابر بدخواهان اسلام است

امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا تصریح کرد: اربعین حسینی نماد اقتدار و هبیت مسلمانان در برابر بدخواهان اسلام بوده و از طرفی وحدت و همدلی مسلمین را نشان می‌دهد.

خوند رهبر امام جمعه اهل سنت آق قلا

آخوند عبدالرزاق رهبر امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا در گفت وگو با ایکنا از گلستان در خصوص اربعین حسینی بیان کرد: زیارت قبر امام حسین(ع) تجلی قدرت و استقامت در برابر زور و نفاق و از خود گذشتگی برای اسلام و مسلمین است.

امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا تصریح کرد: ما اکنون در شهر الحرم یعنی ماه‌های حرام قرار داریم و باید حرمت و قداست این ماه‌ را حفظ کنیم در اين ایام شهادت جانگداز حضرت امام حسین(ع) واقع شده است که اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

آخوند رهبر تصریح کرد: اربعین نماد اقتدار و هبیت مسلمانان در برابر بدخواهان اسلام بوده و از طرفی وحدت و همدلی مسلمین را نشان می‌دهد که هر ساله اهل‌سنت هم برای زیارت امام حسین به مراسم اربعین می‌روند.

امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا بیان کرد: اربعین حسینی علاوه بر اینکه همه اقوام و مذاهب در کنار هم قرار می‌دهد بلکه هر انسان آزاداندیش غیر مسلمان را هم شیفته خود می‌کند چرا که خود اربعین و امام حسین نماد ایستادگی در برابر ظلم و استبداد می‌باشد.

وی با بیان اینکه اربعین در تاریخ اهل‌سنت از قديم الایام وجود دارد، تصریح کرد: برگزاری این مراسمات برای شخصیت‌های دینی و مذهبی و يا از انبیا و ائمه اطهار نزد مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و این فرهنگ را عامه اهل اسلام قبول دارند و در عصر رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار مرسوم بوده است، لذا زیارت بزرگان اسلام یک امر مستحسن است و اکنون تمام امت اسلامی برای امام حسین(ع) مراسم می‌گیرند و این نشان از حب حسین در دل امت اسلام است.

انتهای پیام
captcha