باشگاه سوادیار با همراهی خیران در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4085810
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

باشگاه سوادیار با همراهی خیران در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه راه‌اندازی باشگاه سوادیار با همت مجمع خیرین حامی سوادآموزی در دستور کار قرار گرفته، گفت: دو درصد از باقیمانده قشر بی‌سواد نیازمند حمایت مالی هستند.

سید علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز ۲۴ شهریورماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: مقرر شده است با اولویت بندی، ۱۲۵ مدرسه حاشیه جاده استان در سه گروه تقسیم و با شروع حداقل ۱۰ مدرسه به تدریج مدارس فاقد دیوار در کنار جاده‌ها را ایمن سازی کنیم.

وی در خصوص رفع محرومیت زدایی از محل‌های کم برخوردار استان و شهرستان بیرجند تحت عنوان طرح ۲۰۲۰ نیز بیان کرد: ۵۴ منطقه استان شامل این طرح است که نیاز است با کمک سازمان مدیریت برنامه و بودجه در حوزه آموزشی، این مناطق رفع محرومیت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با آغاز سال تحصیلی نیروی انسانی مورد نیاز برابر تزار اعلام شده و کلاسی بدون معلم در استان نخواهیم داشت، تصریح کرد: حجم قابل توجهی از نقل و انتقالات انجام شده و درخصوص نیروی خرید خدمات شیوه به‌کارگیری هنوز مشخص نشده است که در صورت نیاز تعدادی نیروی خرید خدمات هم جذب خواهند شد.

موسوی نژاد با اشاره به تامین سرویس مدارس برای گروه‌های خاص تحصیلی نیز ادامه داد: سه گروه دانش آموزان معلول و استثنایی، دانش آموزان روستا محور و دانش آموزان جامانده از تحصیل به دلیل مشکلات رفت و آمد، از سوی آموزش و پرورش سرویس دهی می‌شوند و تصمیم گرفته شد شهرداری بیرجند یک دستگاه مینی بوس از ابتدای مهر برای نقل و انتقال دانش آموزان استثنایی تا آماده شدن سرویس مخصوص، در بیرجند قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در خصوص سوادآموزی اتباع و مهاجران خارجی یادآور شد: با استقرار یک نیروی مخصوص در آموزش و پرورش، بعد از کسب اطلاعات جامع از اتباع قرار است برنامه ریزی‌های لازم برای آموزش اتباع خارجی صورت گیرد.

موسوی نژاد یادآور شد: باید اعضای باشگاه سوادیار برای پیگیری امور با دستور استاندار مشخص شوند.

انتهای پیام
captcha