تجلیل از خانواده شهدای مقاومت در کربلا + عکس
کد خبر: 4085833
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
با حضور نماینده ولی فقیه در عراق برگزار شد

تجلیل از خانواده شهدای مقاومت در کربلا + عکس

در نشست تکریم شهدای مقاومت و خانواده‌های ایشان با حضور نماینده مقام معظم رهبری در عراق از تعدادی از خانواده‌های شهید در شهر کربلا تجلیل شد.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده مقام معظم رهبری در عراق در نشستی با موضوع تکریم شهدای مقاومت و خانواده‌های ایشان در کربلا تصریح کرد: شهدا در حقیقت همان کسانی بودند که در عمل، گفتار، رفتار و کردار خود ائمه اطهار (ع) را الگوی خود قرار دادند. شهدا مدافعان راه ائمه اطهار (ع) بودند و ما باید از اربعین برای تبلیغ ارزش ها و سیره اهل بیت (ع) استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا در عمل به توصیه‌های حضرت زینب(س) عمل کرده و صبر را در مقابل سختی‌ها سرلوحه کردند، گفت: بعد از ماجرای کربلا، امام سجاد(ع) با خطبه‌های روشنگرانه جریان اموی را بی‌آبرو کرده و کربلا را احیا کرد.

آیت‌الله حسینی همچنین برگزاری باشکوه اربعین را حاصل مجاهدت‌های شهدا دانست و گفت: امروز شاهدیم که مراسم اربعین در همه ابعاد چه کمی، چه بعد کیفی یا تجهیزات و امکانات برای زائران پیشرفت داشته است.

تجلیل از خانواده شهدای مقاومت در کربلا + عکس

در ادامه این نشست، زینب مسئول امور خانواده‌های شهدا در حشدالشعبی طی سخنانی گفت که خانواده شهدا به تأسی از حضرت زینب(س)، خود الگویی برای جامعه‌اند؛ خانواده شهدای حشدالشعبی امروز در عراق الگوی دیگر خانواده‌ها هستند.

تجلیل از خانواده شهدای مقاومت در کربلا

در پایان این نشست، با حضور نماینده مقام معظم رهبری در عراق، حجت‌الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی تهران در بغداد، حجت‌الاسلام احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین و برخی مقامات ارشد عراقی از ۳۰ خانواده شهید مقا‌ومت تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha