همه اعمال خیر در سایه تقوا اتفاق می‌افتد
کد خبر: 4085950
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

همه اعمال خیر در سایه تقوا اتفاق می‌افتد

امام جمعه موقت زنجان گفت: تقوا بهترین توشه آخرت بوده و همه اعمال خیر در سایه تقوا اتفاق می‌افتد.

تقوای الهی

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیات، امام جمعه موقت زنجان، ظهر امروز، ۲۵ شهریورماه، در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، ضمن تسلیت شهادت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: اگر بخواهیم بدانیم مومن هستیم یا نه، باید ببینیم آیا محبت اهل‌بیت (ع) به خصوص حسین بن علی (ع) در قلب‌های‌مان وجود دارد یا خیر.

وی با اشاره به خطبه حضرت زین‌العابدین، افزود: مردم را به تقوا الهی توصیه می‌کنم، زیرا تقوای الهی دنیا را آباد می‌کند و بهترین توشه آخرت بوده و همه اعمال خیر در سایه تقوا اتفاق می‌افتد.

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه حسین بن علی (ع) اسلام را به دنیا معرفی و تبلیغ می‌کند، تصریح کرد: حسین بن علی (ع) کسی بود که در مقابل پیامبر اکرم (ص) جان‌فشانی کرد و خود را سپر او قرار داد و با تمام قدرت کنار او جنگ می‌کرد و دو بار از مکه به مدینه و مدینه به یمن هجرت کرد و اکنون یمن مدیون او است.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه همه ما باید بدانیم چه کسانی را معرفی، تایید و تکذیب می‌کنیم، گفت: دین، اسلام و قرآن از دست ما آبیاری می‌شود و وحی به خانه ما آمده است.

بیات با اشاره به اینکه ایران در کنار حسین بن علی (ع) مطرح است، اظهار کرد: حسین بن علی (ع) بزرگ‌ترین و والاترین سرمایه بعد از قرآن کریم است و افرادی که از اهل‌بیت (ع) دور هستند، دچار آسیب‌ می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم از دنیا و آخرت خبری داشته باشیم باید به دامن اهل‌بیت (ع) چنگ بزنیم، زیرا آنان به ما نیازی ندارند، بلکه ما محتاج آنان هستیم، خاطرنشان کرد: همه حساب‌گران و فرشتگان الهی همیشه در کنار ما هستند و اعمال ما را می‌نویسند و سرنوشت همه ما در گرو اعمال‌مان است.

انتهای پیام
captcha